Telewizja2018-08-25
13

Przez 10 lat Telewizja Polska wzięła 290 mln zł kredytów bankowych i zapłaciła 7,9 mln zł odsetek

W ciągu ostatnich 10 lat Telewizja Polska zasięgnął kredyty na sumę 290 mln zł, wszystkie w latach 2010-2014. Z tytułu odsetek zapłaciła 7,9 mln zł.

Informacje na temat kredytów bankowych otrzymanych w latach 2009-2018 Telewizja Polska udostępnia za pośrednictwem ministra kultury i dziedzictwa narodowego w odpowiedzi na interpelację Bartosz Jóźwiaka z Kukiz ’15.

Spółka w latach 2009-2013 brała po 20 mln zł kredytu, a w 2010 roku - 40 mln zł w ramach odnawialnej umowy kredytowej z BRE Bankiem. W listopadzie 2010 roku pożyczyła 50 mln zł od BRE Banku, w połowie 2013 roku - 50 mln zł od BGK, a wiosną 2014 roku - 70 mln od Banku Handlowego.

Środki ze wszystkich kredytów były przeznaczone na bieżącą działalności firmy. Były oprocentowane na WIBOR i marżę wynoszącą od 0,1 do 2,45 proc. kredytu.

Przez niecałe 10 lat odsetki od kredytów kosztowały Telewizję Polską 7,92 mln zł. Najwięcej - po prawie 3 mln zł - firma zapłaciła w 2012 i 2013 roku. Natomiast w 2009, 2010 i 2015 roku odsetki wynosiły tylko kilka tys. zł, a w br. były symboliczne.

Przez ostatni rok TVP pożyczyła 350 mln ze Skarbu Państwa

Rok temu Telewizja Polska otrzymała 800 mln zł limitu pożyczkowego ze Skarbu Państwa. Do końca czerwca br. wykorzystała 350 mln zł z przysługującej w tym okresie puli 600 mln zł.

- Zgodnie z umową z pożyczki do wypłaty pozostaje 450 mln zł, z czego część jest dostępna teraz, a część zgodnie z terminami poszczególnych transz. Nie wzięliśmy całej dostępnej kwoty, nie skorzystaliśmy w pełni z drugiej transzy, ponieważ nie wymagała tego sytuacja finansowa telewizji - uzasadnił w rozmowie z Wirtualnemedia.pl wiceprezes TVP Maciej Stanecki.

Pod koniec ub.r. Telewizji Polskiej przyznano 860 mln zł w ramach rekompensaty z budżetu za wpływy z abonamentu RTV, nieuzyskanych w latach 2010-2017 wskutek zwolnień z tej daniny.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego o 69,9 proc. do 622,5 mln zł oraz spadek przychodów z reklam i sponsoringu o 8,4 proc. do 798,6 mln zł. Firma osiągnęła 500 tys. zł zysku netto, natomiast na br. planuje stratę w wysokości ponad 100 mln zł.

Autor:tw

Więcej informacji:Telewizja Polska, kredyt

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas