Internet2010-02-18
0

Przychody portalu Onet.pl wyniosły 58 mln zł w IV kw. 2009 r.

Przychody grupy medialnej TVN w segmencie online wzrosły w IV kw. 2009 r. o 3,5% r/r do 66,09 mln zł, wynika z raportu firmy. Z tej kwoty 58,64 mln zł to przychody portalu Onet.

"EBITDA segmentu wzrosła o 2,27 mln zł do 24,10 mln zł w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 grudnia 2009 r. Marża EBITDA wzrosła do 36,5% z 34,2% w analogicznym okresie 2008 r. EBITDA portalu Onet.pl wzrosła o 7,62 mln zł lub 35,4%.Wzrost EBITDA portalu Onet.pl wynika głównie ze spadku kosztów marketingowych o 5,91 mln zł i częściowo z niższych kosztów wynagrodzenia" - czytamy w raporcie.

W całym 2009 r. przychody raportowane sektora online wzrosły o 1% do 208 mln zł wobec 206 mln zł w poprzednim roku. Wynik EBITDA spadł do 50 mln zł wobec 56 mln zł, wynika z prezentacji TVN dla inwestorów. Marża EBITDA spadła w 2009 r. do 24% wobec 27% rok wcześniej.

TVN podał, że w IV kw. 2009 r. 8,2% skonsolidowanych przychodów netto grupy pochodziło z reklamy internetowej, w porównaniu do 9,7% w analogicznym okresie 2008 roku.

W roku zakończonym 31 grudnia 2009 r. około 21,6% przychodów internetowych Onet osiągnął w pierwszym kwartale, 25,0% w drugim kwartale, 21,1% w trzecim kwartale i 32,3% czwartym kwartale.

TVN podał też, że portal internetowy Onet.pl osiągnął średnią miesięczną liczbę użytkowników na poziomie 12,7 miliona oraz uzyskał 3,5 miliarda odsłon w listopadzie 2009 r. Średni, miesięczny czas spędzony w listopadzie 2009 r. na portalu Onet.pl wyniósł 66,6 miliona godzin, według Megapanel PBI/Gemius.

Autor:masz-isb

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas