Prasa2013-03-07
2

„Przyjaciółka” liderem w 2012 roku, "Pani Domu" z największym spadkiem

W 2012 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych dla pań uplasowała się „Przyjaciółka”. Na ostatnim miejscu podium znalazł się odświeżony magazyn „Naj”, który wcześniej był miesięcznikiem. Największy spadek w ub.r. zanotowała "Pani Domu".

Średnia sprzedaż ogółem magazynu „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) w 2012 roku wyniosła 441 714 egz. i w porównaniu do roku poprzedniego była niższa o 9,00 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średnia sprzedaż zmalała o 15,43 proc. do 377 803 egz.

Na ostatnim miejscu podium uplasował się odświeżony w lipcu ub.r. „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który wcześniej był miesięcznikiem (wtedy jego wydawcą była spółka G+J Polska). W okresie od lipca ub.r. do grudnia ub.r., gdy tytuł ten był dwutygodnikiem jego sprzedaż ogółem wyniosła 284 515 egz.

Natomiast średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Naj Magazyn” w okresie od stycznia do lipca 2012 roku wyniosła 66 392 egz. i w porównaniu z całym 2011 rokiem była ona niższa o 41,41 proc. (wtedy "Naj Magazyn" sprzedawał 113 321 egz.)

Największy spadek w rankingu zanotowała będąca na czwartym miejscu „Pani Domu” (Edipresse Polska). Średni wynik tego pisma w 2012 roku zmniejszył się o 18,69 proc. do poziomu 252 602 egz.

Zobacz tabelę


W grudniu 2012 roku w porównaniu do grudnia 2011 roku pierwsze miejsce zajęła „Przyjaciółka” (394 385 egz.; spadek o 13,17 proc.), drugie – „Tina” (334 560 egz.; w dół o 17,40 proc.), a trzecie – „Naj” (223 704 egz.; wzrost aż o 132,07 proc. - największy w zestawieniu).
 

Zobacz tabelę

 

* - dane dotyczą dwutygodnika "Naj", wydawanego w tym cyklu od lipca 2012

Autor:mk

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas