Reklama2005-08-03
1

Publicis Groupe rośnie w siłę

Wyniki Publicis Groupe za I połowę 2005 r. - wzrost organiczny o 6,1 proc., wzrost zysku netto o 49 proc. oraz rekordowa wartość pozyskanych budżetów (4,8 mld euro).

Publicis Groupe przedstawiła  wyniki finansowe za I półrocze 2005 r. Wzrost organiczny grupy wyniósł w tym okresie 6,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, a zysk netto wzrósł o 49 proc. z poziomu 87 mln euro w I półroczu 2004 r. do 130 mln euro w I półroczu roku bieżącego. Wartość pozyskanych budżetów osiągnęła natomiast w bieżącym roku rekordowy poziom 4,8 mld euro. Margines operacyjny wyniósł natomiast w ciągu pierwszego półrocza 2005 r. 14,9 proc. w porównaniu do 14 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Jak czytamy w komunikacie 'bardzo dobre wyniki są efektem przyjętej w 2002 r. strategii, która zakładała, że Publicis Groupe stanie się jednym z najważniejszych światowych uczestników branży mediowej i komunikacyjnej. Nowe budżety, wzrost i zyskowność są faktem i przyciągają reklamodawców na całym świecie'.

Maurice Levy, prezes Publicis Groupe mówi: "Te niesamowite wyniki zostały przez nas osiągnięte dzięki silnej strukturze zbudowanej na strategii pozwalającej przewidzieć zarówno potrzeby reklamodawców jak i trendy w możliwościach komunikacyjnych. Wyniki w I półroczu 2005 r. odzwierciedlają to jak atrakcyjna jest Grupa Publicis na najbardziej konkurencyjnych światowych rynkach, włączając w to USA i Chiny. Ważna jest przede wszystkim umiejętność zrozumienia przez nas oczekiwań klientów i znajdowanie dla nich najlepszych rozwiązań. Warto zwrócić uwagę na nasze osiągnięcia w zdobywaniu w tym roku nowych budżetów, poprawę marginesu operacyjnego czy wspaniałe sukcesy naszych zespołów kreatywnych, czego dowodem są nagrody na festiwalach". 

Grupa zanotowała rekord jeśli chodzi o wartość pozyskanych budżetów - 4,8 mld euro. - jedna trzecia to budżety reklamowe, dwie trzecie to budżety planowania i zakupu mediów.

Najważniejsze nowe budżety Publicis Groupe na świecie to:

- General Motors w USA - największy budżet mediowy jaki kiedykolwiek został wystawiony na przetarg - według prasy gospodarczej wynosi on 3,2 mld dol rocznie
- Rogers Communications, jeden z pięciu największych reklamodawców w Kanadzie
- budżet Telefonica/Movistar w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej
Nowe biznesy grupy Saatchi & Saatchi to m.in. Dr. Martens w Wielkiej Brytanii oraz Piaget, Casino i Universal Mobile we Francji.

Zdobycie nowych budżetów w naturalny sposób zwiększy udziały Publicis Groupe w rynku.

Autor:masz

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas