Firma Microsoft sprzeda agencję cyfrową Razorfish francuskiemuholdingowi reklamowemu Publicis Groupe.
Obie strony zawarły wartą 530 milionów dolarów umowę. Publiciszapłaci Microsoftowi należną kwotę po połowie w gotówce i własnychakcjach.
Po sfinalizowaniu transakcji, co spodziewane jest w IV kwartalebieżącego roku, Razorfish nadal będzie funkcjonować poddotychczasową marką. Agencja stanie się częścią VivaKi - utworzonejw lipcu ubiegłego roku nowej struktury Publicis, w której składwchodzą domy mediowe Starcom MediaVest Group i ZenithOptimedia,agencja Digitas oraz firma Denuo.
Jak poinformował dyrektor wykonawczy holdingu reklamowegoMaurice Levy, cena jaką zapłaci on za Razorfish, jest wynikiemaukcji. W jej finałowej fazie Publicis przebił oferty firm WPP iDentsu, a w całym procesie uczestniczyło ośmiu oferentów.
Microsoft kupił Razorfish w 2007 roku, w ramach przejęcia za 6miliardów dolarów zajmującej się reklamą online firmy aQuantive.Wcześniej agencja nosiła nazwę Avenue A/Razorfish. Mająca swojąsiedzibę w Seattle jedna z największych cyfrowych agencji naświecie zatrudnia ponad 2 tysiące pracowników, a wśród jej klientówsą Best Buy, Ford, McDonald's, MillerCoors, Levi Strauss &Company i Starwood Hotels and Resorts.
źródło: NYTimes