Mecze piłkarskiego Pucharu Niemiec od połowy br. przez trzy sezony będzie transmitować Eleven Sports (Grupa Cyfrowy Polsat). Obecnie te rozgrywki można oglądać w Eurosporcie.
Umowa podpisana przez Eleven Sports dotyczy transmisji piłkarskiego Pucharu Niemiec w sezonach 2022/23, 2023/24 i 2024/25 i 2025/26.
- Rozgrywki Pucharu Niemiec zaprezentujemy na naszych antenach w najszerszym możliwym zakresie, zapewniając im atrakcyjną oprawę - zapowiada Krzysztof Świergiel, CEO Eleven Sports w Polsce.
- W każdym sezonie pokażemy na żywo tak dużo meczów jak tylko się da, wiele z nich z komentarzem i ze studiem z Niemiec. Zawsze w HD, a część zapewne także w 4K - dodał na Twitterze Patryk Mirosławski, dyrektor operacyjny Eleven Sports w Polsce.
W każdym sezonie pokażemy na żywo tak dużo meczów jak tylko się da, wiele z nich z komentarzem i ze studiem z Niemiec. Zawsze w HD, a część zapewne także w 4K #BundesTAK https://t.co/vyOmGCy8F2
— Patryk Mirosławski (@P_Miroslawski) January 26, 2022
- Bardzo cieszymy się, że wspólnie z Eleven Sports będziemy oferować fanom niemieckiej piłki nożnej to, co najlepsze w DFB-Pokal. Ze swoją pasjonującą się piłką nożną widownią oraz innowacyjnym stylem relacjonowania wydarzeń sportowych, Eleven stanowi doskonałą platformę dla naszych wyjątkowych i emocjonujących rozgrywek - podkreśla dr. Holger Blask, szef marketingu i sprzedaży w niemieckiej federacji piłkarskiej DFB.
Puchar Niemiec zniknie z Eurosportu
Obecnie mecze piłkarskiego Pucharu Niemiec są pokazywane w Polsce przez Eurosport. Umowa nadawcy obowiązuje od sezonu 2018/19 do końca bieżącego. Wcześniej rozgrywki przez kilka lat pokazywała Telewizja Polska.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Przejęcie transmisji Pucharu Niemiec oznacza powrót niemieckiego futbolu na anteny Eleven Sports. Nadawca od sezonu 2017/18 przez cztery lata pokazywał mecze Bundesligi i 2. Bundesligi.
Od sierpnia ub.r. Bundesligę transmituje u nas platforma streamingowa Viaplay, której właściciel podpisał kontrakt obowiązujący do końca sezonu 2028/29.
Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. Eleven Sport 1 miał 0,139 proc. udziału w rynku oglądalności, a Eleven Sport 2 - 0,033 proc.
W roku finansowym od połowy 2019 do połowy 2020 roku polska spółka Eleven Sports Network osiągnęła wzrost przychodów o 7,5 proc. do 176,18 mln zł, a jej zysk netto zmalał wskutek wyższych kosztów i niższych wpływów finansowych.
Od wiosny 2019 roku prawie 100 proc. udziałów firmy ma Telewizja Polsat. Jesienią ub.r. wiceprezesem polskiego Eleven Sports został Piotr Pykel, wicedyrektor pionu sportowego Polsatu.