Prasa2013-07-09
1

„Puls Biznesu” wyprzedził „Gazetę Wyborczą”, „Rzeczpospolita” zyskała najwięcej

W maju 2013 roku największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, a największy wzrost zanotowała „Rzeczpospolita”. Wśród tzw. mutacji cyfrowych liderem była „Gazeta Wyborcza”.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w maju 2013 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 289 egz. W porównaniu do maja 2012 roku tytuł zyskał 55,73 proc. Miał on drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 18,53 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media) z wynikiem na poziomie 9 285 egz., czyli o 128,58 proc. większym niż w maju 2012 roku. Zanotowała ona jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego sprzedaż e-wydań wzrosła o 31,62 proc. do 2 252 egz. Dziennik ten pochwalić się mógł największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 19,13 proc.

Z kolei na czwartą lokatę spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań wyniosła w analizowanym okresie 2 246 egz., czyli o 9,61 proc. więcej niż rok wcześniej.

W maju 2013 roku tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 174 egz. była „Gazeta Wyborcza” (która mutacje cyfrowe raportuje od lipca ub.r.). Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 458 egz. (wzrost o 6,76 proc.), a na trzecim - „Parkiet” (86 egz., wzrost o 168,75 proc.).

Zobacz tabelę


E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Autor:mk

Więcej informacji:dzienniki, e-wydania dzienników

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas