Reklama2011-04-15
19

PZPN ma nowe logo i hasło „Łączy nas piłka” (wideo)

Polski Związek Piłki Nożnej zaprezentował swoją nową identyfikację wizualną opartą na logo i haśle „Łączy nas piłka”. Przygotowała ją agencja SaltPepper Brand Design.

Nowe logo Polskiego Związku Piłki Nożnej ma przestrzenny kształt piłki, zarysowany za pomocą dynamicznego układu biało-czerwonych, połyskujących złotem szarf. W górnej części znaku szarfy układają się w kształt głowy orła. Dynamizm logotypu, podkreślony przez zwijające się wstęgi, symbolizuje emocje, rywalizację, otwartość i przejrzystość.

– Zbliżające się Euro 2012 to dobry moment, by odświeżyć znak PZPN tak, by stał się atrakcyjny dla mediów, kibiców i sponsorów – uzasadnia zmianę prezes związku Grzegorz Lato. Ponadto trójwymiarowy potencjał znaku zwiększa jego atrakcyjność i możliwości animacyjne, charakterystyczne dla zyskujących na znaczeniu mediów elektronicznych.


Według Piotra Gołosa, dyrektora departamentu spraw zagranicznych, marketingu i public relations PZPN-u, nowe logo ma nawiązywać do takich wartości, jak dynamizm, otwartość i profesjonalizm. – Symbolika orła jako pierwiastek narodowy była elementem obowiązkowym, a kolory nawiązują do poprzedniego logo – opisuje. Znakowi graficznemu towarzyszy nowe hasło PZPN-u: „Łączy nas piłka”.

– Nowe logo to efekt kilkumiesięcznych prac, poprzedzonych szeregiem badań marketingowych, które przysporzyły nam wiele ciekawych wniosków. Zmiana logotypu ma służyć również naprawie wizerunku związku i odzyskania zaufania społecznego – podkreśla Piotr Gołos.

Logotypy zaprojektowała agencja SaltPepper Brand Design, która wygrała rozpoczęty jesienią ub.r. konkurs zorganizowany przez PZPN (więcej na ten temat). O kosztach przedsięwzięcia przedstawiciele związku nie chcieli rozmawiać. – To tajemnica handlowa. Oczywiście pewne koszty ponieśliśmy, ale damy sobie radę – zamknął temat Lato.



Poprzez nową, bardziej atrakcyjną oprawę rozgrywek i innych produktów PZPN chce budować ich wartość marketingową. Nowy znak stanie się punktem wyjścia do stworzenia własnego programu merchandisingowego, opartego na sprzedaży gadżetów i pamiątek za pośrednictwem internetowego Klubu Kibica Reprezentacji Polski. 


Nowe logo w najbliższych czasie pojawi się we wszystkich materiałach korporacyjnych PZPN-u. Systematycznie będzie wprowadzane na bandy, ścianki do wywiadów i inne nośniki reklamowe. Odświeżony zostanie również layout strony internetowej i oficjalny newsletter.

W ramach procesu zmiany identyfikacji wizualnej zaprojektowano także logo dla rozgrywek Pucharu Polski, reprezentacji narodowej i fundacji PZPN.

– Dotychczas funkcjonowało wiele znaków, często różniących się kolorystyką i stylem. Zdarzało się, że logotypy rozgrywek nie były kojarzone z ich organizatorem. Utrzymanie logotypów we wspólnej stylistyce będzie bardziej atrakcyjne dla kibiców, sponsorów i mediów – argumentuje Grzegorz Lato.

Autor:tw

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas