Akcje bożonarodzeniowe Radia 357, m.in. trzy licytacje na antenie rozgłośni, przyniosły 1,3 mln zł na cele charytatywne. Prawie 400 tys. zł przyniosła licytacja zestawu czapeczek wszystkich zespołów Formuły 1.
W ramach akcji licytacje na antenie Radia 357 przeprowadzono w piątek 10 grudnia, piątek 17 grudnia i czwartek 23 grudnia. Wszystkie prowadził Kuba Strzyczkowski, słuchacze licytowali unikalne gadżety i zaproszenia przekazane przez dziennikarzy stacji i goszczących w niej artystów i sportowców.
Podczas ostatniej licytacji hitem okazał się zestaw czapeczek wszystkich zespołów Formuły 1 z autografami kierowców. - 195.000 zł + 200.000 zł za komplet czapeczek od teamów F1!!! CO. TU. SIĘ. DZIEJE??? Ta świąteczna licytacja przejdzie do historii! Słuchacze @radio_357 są NIE.SA.MO.WI.CI!!! Pan Marcin i Pan Adnan rozbili bank!!! - relacjonował na Twitterze Paweł Sołtys, prezes Radia 357.
Licytowano też m.in. specjalną edycję podcastu „Single z Żoliborza”, przejażdżkę syreną Bosto z Maciejem Wisławskim, książkę od Roberta Makłowicza z dołączonym przepisem niespodzianką, wyprawę do Puszczy Białowieskiej z Adamem Zbyrytem, rysunek „Roosvelt” Piotra Czajkowskiego oraz trening z Agnieszką Kobus-Zawojską (plus plecak i koszulka lidera).
Rozgłośnia poinformowała, że trzy licytacje na antenie łącznie przyniosły 885,8 tys. zł, z czego pierwsze dwie - 466 tys. zł.
- Kiedy usłyszałem, że za czapeczki mamy 55 tysięcy, uznałem że to świetny wynik. Okazało się, że nie doceniłem hojności naszych słuchaczy. Wydawało mi się, że wspaniałomyślność i chęć niesienia pomocy mają jakieś granice. Ale się myliłem. Wierzę, że takimi akcjami i umiejętnością dzielenia się najlepiej pokazujemy, że Radio 357 jako projekt to dużo więcej niż nadawanie sygnału radiowego - komentuje Kuba Strzyczkowski.
Radio 357 w ramach akcji charytatywnej wystawiło też przedmioty do licytacji na Allegro. W czwartek wieczorem za te pochodzące od dziennikarzy płacono łącznie 123,9 tys. zł, a za te od słuchaczy - 9,7 tys. zł (aukcje jeszcze się nie skończyły). Najwyższą cenę, prawie 50 tys. zł, osiągnęło spotkanie na kawie z Markiem Niedźwieckim.
SMS-y wysłane przez słuchaczy o treści POMOC przyniosły 141,5 tys. zł, a dobrowolne darowizny - 183,3 tys. zł.
Środki zebrane przez Radio 357 na pomoc psychologiczną dla dzieci
Wszystkie zebrane środki Fundacja Świętego Mikołaja przeznaczy na pomoc psychologiczną dla dzieci w Polsce i Syrii.
- W Polsce wiele dzieci zmaga się z kryzysem zdrowia psychicznego. Stany lękowe, stres, spadki nastroju i uzależnienia to tylko niektóre alarmujące sygnały z tym związane. W szkołach brakuje właściwej opieki psychologicznej, a bariery finansowe bardzo często nie są możliwe do pokonania. Z kolei w Syrii nawet 6 milionów dzieci potrzebuje natychmiastowej pomocy psychologicznej - żyją w ciągłym strachu, wśród wojny, przemocy, ubóstwa, nieraz w samotności - mówi Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.
Przed rokiem, gdy Radio 357 dopiero szykowało się do rozpoczęcia emisji, w licytacjach przed Bożym Narodzeniem zebrano 278,3 tys. zł, Fundacja Świętego Mikołaja przeznaczyła je na zakup laptopów do nauki zdalnej. Tak jak w ostatnich dniach licytacje prowadził Kuba Strzyczkowski, a gospodarzem przedpremierowej audycji był Piotr Kaczkowski.
Z kolei pod koniec czerwca Radio 357 przeprowadziło trzygodzinną aukcję na rzecz podopiecznych Fundacji Szczęśliwej Drogi. Z licytacji i darowizn od słuchaczy zebrano ponad 126 tys. zł.
Na 1 stycznia 2022 roku rozgłośnia zaplanowała pierwszy Top Radia 357 w całości ułożony na podstawie wyników głosowania słuchaczy. Zestawienie będzie emitowane od godz. 9:00 do 21:00, poprowadzą je Marek Niedźwiecki, Marcin Łukawski i Piotr Stelmach.
Radio 357 nadaje od 1 stycznia br., a zbiórka na działalność stacji ruszyła na platformie Patronite kilka miesięcy wcześniej. Jak dotąd zebrano 9,1 mln zł od 39,5 tys. użytkowników, a suma comiesięcznych wpłat wynosi rekordowe 763,5 tys. zł.