Radio2021-12-13
39

Radio 357 przygotowuje teledysk z udziałem patronów. Ruszyły też świąteczne licytacje

Jak co roku grudniowe licytacje na antenie przeprowadzi Kuba Strzyczkowski. Ale w tym roku niekoniecznie trzeba będzie się do niego dodzwonić. Fot. Radio 357Jak co roku grudniowe licytacje na antenie przeprowadzi Kuba Strzyczkowski. Ale w tym roku niekoniecznie trzeba będzie się do niego dodzwonić. Fot. Radio 357

Ponad 230 tys. zebrano w pierwszej przedświątecznej licytacji na antenie Radia 357, która odbyła się w piątek, 10 grudnia. Aukcję podobnie jak przed rokiem, poprowadził Kuba Strzyczkowski. - Zawsze jest strach, że coś nie pójdzie dobrze, bo pandemia, kryzys... . Ale potem przychodzi miłe rozczarowanie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Strzyczkowski.

Piątkowa licytacja byłą pierwszą z trzech przedświątecznych zbiórek. Kolejną zaplanowano na piątek, 17 grudnia, ostatnią – na czwartek, 23 grudnia.

W sumie pierwszego wieczoru zebrano 234 063 złote, z czego 141 428 złotych pochodziło z antenowej licytacji, reszta – z darowizn na konto od słuchaczy oraz z esemesów. Do wylicytowania był np. udział w nagrywaniu przyszłorocznej piosenki „Przyjaciół Karpia”, szachownica z pionami i możliwość rozegrania partii ze zdobywcą Pucharu Świata Janem Krzysztofem Dudą, podwójne zaproszenie na walentynkowy koncert Pawła Domagały, czy prywatny spektakl „Kosmos” w Teatrze Małego Widza.

W ubiegłym roku 23 grudnia Radio 357 przedpremierowo nadawało testowo audycję Piotra Kaczkowskiego oraz - licytację na rzecz Fundacji Świętego Mikołaja (prowadził ją także Kuba Strzyczkowski). W sumie na rzecz Fundacji Świętego Mikołaja na laptopy do nauki zdalnej dla dzieci udało się zebrać 278 269 złotych.

Będzie teledysk z udziałem słuchaczy

- To niesamowite. Im dłużej prowadzę te licytacje, tym bardziej jestem nimi przejęty i mam większą tremę. Może to wynika z faktu, że udało się już przeprowadzić bardzo dużo udanych licytacji i z ogromnym sukcesem finansowym, więc człowiek marzy, żeby te wyniki utrzymać - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kuba Strzyczkowski. – Zawsze jest ten strach, że pandemia, że kryzys, inflacja, spowolnienie gospodarcze i w związku z tym ludzie nie tak hojnie będą się dzielić. Ale co roku już od lat się tak boję, a potem przychodzi miłe rozczarowanie, że znów się udało - dodaje.

Radiowcy przygotowują też niespodziankę na pierwszą rocznicę nadawania (5 stycznia). Dziennikarze wraz z zaproszonymi artystami nagrają teledysk do specjalnie napisanej na tę okazję rocznicowej piosenki. W teledysku zostaną wykorzystane zdjęcia słuchaczy i pracowników radia 357. Nadsyłanie fotografii przez patronów zakończyło się kilka dni temu.Całe przedsięwzięcie zachowywane jest póki co w tajemnicy.

To początek zbiórek

W tym roku cała zebrana tą drogą kwota zostanie przeznaczona na zapewnienie pomocy psychologicznej dzieciom i młodzieży w trudnej sytuacji w Polsce i w Syrii.

We wtorek, 7 grudnia, aukcja ruszyła także na stronie Allegro Charytatywni. Od połowy listopada Radio 357 reklamuje swoją akcję na ulicach miast specjalnymi nośnikami reklamowymi. Partnerem jest Fundacja Świętego Mikołaja.

Natomiast 1 stycznia odbędzie się Top Radia 357, pierwszy – w całości ułożony przez słuchaczy. Głosowanie na to wydarzenie już ruszyło. Emitowany będzie od godz. 9:00 do 21:00, poprowadzą go Marek Niedźwiecki, Marcin Łukawski i Piotr Stelmach.

Kilkanaście dni temu Radio 357 osiągnęło kolejny już z założonych celów na Patronite: suma comiesięcznych wpłat przekroczyła 725 tys. zł. Pozwoli to rozbudować ofertę podcastów oraz mocniej postawić na wideo.  Obecnie ponad 38,6 tys. patronów deklaruje miesięczne wpłaty na radio w wysokości ponad 751 tys. zł. Ogółem rozgłośnia zebrała ponad 8,8 mln zł.

Autor:jk

KOMENTARZE(39)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas