Radio2018-07-06
24

Radio Maryja z koncesją na kolejne 10 lat i nową umową z Emitelem. Treści także w telewizji hybrydowej na MUX-8

Prowincja Warszawska Redemptorystów otrzymała od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji koncesję na kolejne 10 lat na nadawanie Radia Maryja. Jednocześnie zawarła na taki okres nową umowę z Emitelem, odpowiadającym za obsługę techniczną i emisję.

Radio Maryja jest nadawane od grudnia 1991 roku. Zaczęło jako stacja lokalna, potem uzyskała kolejne koncesje lokalne, a w 1994 roku otrzymała od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji pierwszą koncesję ogólnopolską.

Stacja ma status nadawcy społecznego - nie emituje reklam, w zmian za co płaci o 80 proc. niższą opłatę koncesyjną.

- Prowincja Warszawska Zgromadzenia Najświętszego Odkupiciela – nadawca Radia Maryja otrzymała od 23 czerwca br. koncesję na kolejne 10 lat co daje nam możliwość realizowania wyznaczonej misji, do której zachęcał nas św. Jan Paweł II mówiąc by nasze radio służyło prawdziwej informacji, przepojonej miłością i opartej na sprawiedliwości, by przyczyniało się do kształtowania ludzkich sumień w duchu nauki Chrystusa - opisuje o. Grzegorz Moj z Radia Maryja.

Jednocześnie Prowincja Warszawska Redemptorystów zawarła z Emitelem nową umowę na 10 lat dotyczącą emisji sygnału radia Maryja w całym kraju. Poprzednia obowiązywała od 2008 roku.

Emitel do przesyłu sygnału Radia Maryja będzie wykorzystywał 50 swoich stacji nadawczych w całej Polsce. Umożliwi też prezentację treści multimedialnych rozgłośni na platformie telewizji hybrydowej na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

- Mamy nadzieję, że infrastruktura i możliwości techniczne jakimi dysponuje Emitel S.A. pozwolą nam realizować dzieło apostolskie. Dziękujemy za lata dobrej współpracy mając nadzieję, że tych kolejnych 10 lat będzie kontynuacją tego co osiągnęliśmy dotychczas - komentuje o. Grzegorz Moj z Radia Maryja.

- Mamy świadomość jak ważna jest misja społeczna Radia Maryja dla słuchaczy w Polsce, tym bardziej wybór Emitel jako nadawcy technicznego odczytujemy jako zaufanie dla jakości i efektywności naszych usług - dodaje Andrzej Kozłowski, prezes firmy Emitel.

Według badania Radio Track od marca do maja br. Radio Maryja miało 2,1 proc. udziału w rynku słuchalności.

Autor:tw

KOMENTARZE(24)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas