Radio2020-03-05
6

Radio Wnet z akcją #poznajcieJP2, organizuje zbiórkę na audycje wyjazdowe

fot. Radio Wnetfot. Radio Wnet

Rozgłośnia Radia Wnet rozpoczęła cykl programów wyjazdowych poświęconych osobie papieża Polaka, Jana Pawła II. Ma to związek z 100. rocznicą jego narodzin, zespół ma nadawać m.in. z Częstochowy, Wadowic, Kijowa, Rzymu czy Bejrutu. Organizuje na ten cel zbiórkę, jak na razie udało się zebrać ok. 2 tys. złotych.

W ramach organizowanej akcji redakcja planuje cykl programów, kampanię w mediach społecznościowych oraz zebranie świadectw słuchaczy, związanych z osobą Jana Pawła II. Radio Wnet do tej pory odwiedziło już Muzeum Jana Pawła II w Centrum Opatrzności Bożej oraz Wilno. W planach są wyjazdowe audycje z Rzymu, Bejrutu, Kijowa, Dublina, Fatimy, Wadowic, Częstochowy oraz innych ważnych miejsc, które są związane z pontyfikatem Karola Wojtyły. Akcja ma potrwać do 16 października - rocznicy wyboru Karola Wojtyły na Papieża (urodziny Karola Wojtyły przypadają na 18 maja).

Radio Wnet uruchomiło także pocztę głosową, aby słuchacze mogli dzwonić i pozostawiać wiadomości o życiu papieża Polaka.

Jak podaje nadawca, powodem zorganizowania akcji miała być chęć edukacji społeczeństwa o życiu Jana Pawła II. Z sondy, którą przeprowadzano miało wynikać, że Polacy nie znają szczegółów na jego temat.

Zbiórka na cykl audycji wyjazdowych

W serwisie Wspieram.to (aukcja dostępna pod linkiem) można wpłacać pieniądze na realizację akcji „#PoznajcieJP2 w jego setne urodziny”. Do tej pory wpłacono blisko 2 tys. złotych, cel oszacowano na maksymalnie 100 tys. złotych. Zebrane środki mają być przeznaczone na produkcję audycji, przygotowanie treści do mediów społecznościowych: wideo, grafik, animacji, oprawy dźwiękowej.
- Zebranie pełnej kwoty umożliwi nam dotarcie do wszystkich miejsc, które uznaliśmy za te najważniejsze do lepszego poznania Jana Pawła II i jego nauczania, szczególnie tych poza granicami Polski – uzasadnia redakcja.

Radio Wnet promuje się hasłem „radio prawdziwie publiczne”. Od listopada 2018 roku nadaje w eterze, wcześniej przez 10 lat emitowało swój program tylko w internecie. Posiada częstotliwości w Warszawie, Krakowie, Szczecinie, Wrocławiu i Białymstoku, a w lutym br. otrzymało dodatkowo w Bydgoszczy (104,4 MHz ), Lublinie (101,1 MHz) i Łodzi (106,1 MHz).

W 2018 roku zanotowało 458,1 tys. zł wpływów sprzedażowych i 265,8 tys. zł straty netto, wobec 1 mln zł przychodów i 15 tys. zł zysku netto w 2017 roku. Jesienią ub.r. stacja została dokapitalizowana kwotą 1 mln zł.

Autor:NB

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas