Prasa2012-10-11
5

Rafał Księżyk kieruje magazynem „Playboy”

Po rozstaniu z Andrzejem Brzuszkiewiczem obowiązki redaktora naczelnego „Playboya” (Mardquard Media Polska) pełni Rafał Księżyk, dotąd wicenaczelny magazynu. Możliwe jednak, że wydawca poszuka nowego naczelnego.

Wczoraj informowaliśmy o odejściu z Marquarda Andrzeja Brzuszkiewicza, p.o. redaktora naczelnego „Playboya” od sierpnia br. - Z Andrzejem Brzuszkiewiczem rozstaliśmy się za porozumieniem stron - mówi Piotr Gontowski, dyrektor wydawniczy segmentu pism męskich w Marquardzie. Przyczyn tej decyzji nie chce komentować. Tomasz Zięba, prezes Marquarda, mówił nam pod koniec lipca br. (gdy z „Playboyem” rozstawał się Marcin Meller), że ma nadzieję, że Brzuszkiewicz zostanie naczelnym pisma na stałe (więcej na ten temat).

Rafał Księżyk na razie kieruje redakcją  „Playboya” także jako p.o. naczelnego. Jak dowiedzieliśmy się, wydawca być może poszuka nowego szefa dla miesięcznika. Piotr Gontowski zapewnia, że redakcje „Playboya” i „CKM” pozostaną osobnymi bytami. - Nie będzie żadnego połączenia zespołów redakcyjnych. Ale cały czas współpracują one ze sobą - mówi Gontowski. P. o. redaktora naczelnego „CKM” jest od sierpnia br. Piotr Skalski. Zastąpił on wówczas na tym stanowisku właśnie Gontowskiego, który awansował na dyrektora wydawniczego.

W obu tytułach wprowadzane stopniowo będą zmiany dotyczące zawartości i szaty graficznej. - W ostatnim wydaniu „Playboya” zmieniona została rozbiegówka - mówi Gontowski - Rewolucji jednak nie będzie. Jesteśmy po badaniach fokusowych, oba magazyny są dobrze oceniane przez czytelników, którzy jednakże podpowiedzieli nam podczas naszych spotkań z nimi pewne kierunki zmian. Korzystamy i będziemy z tych podpowiedzi korzystać - podkreśla.

Sprzedaż „Playboya” jak i „CKM” jednak cały czas spada. Z danych ZKDP wynika, że w pierwszym półroczu ten pierwszy tytuł stracił 7,58 proc. (jego sprzedaż ogółem wyniosła 47 717 egz.), a drugi - aż 25,9 proc. (44 271 egz., dowiedz się więcej) - Wszystkie męskie pisma obecnie tracą - konkluduje Gontowski.

>>> „CKM” i „Playboy” tracą czytelników, liderem „Men's Health”

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas