Prasa2015-01-26
1

Ranking czytelnictwa: „Newsweek” i „Wprost” wyżej od „Gościa Niedzielnego”

W okresie od czerwca do listopada ub.r. liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce przypadło „Przyjaciółce” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od czerwca do listopada 2014 roku sięgało 22,35 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,67 pkt. proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,09 proc. respondentów (spadek o 3,50 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,80 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,94 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 9,56 proc. pytanych, co oznacza spadek o 2,81 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,16 proc. czytelników, czyli o 2,56 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,81 proc. do 4,81 proc.

Natomiast „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny) uplasował się dopiero na miejscu 10. z wynikiem na poziomie 3,80 proc. (spadek o 0,07 pkt.).

Zobacz tabelę


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej dwa tygodniki z czołowej piątki - „Angora” i „Newsweek Polska” - miały większy wskaźnik czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco” i „Chwila dla Ciebie” - odnotowały niższe wyniki.

Zobacz tabelę

Na drugiej podstronie dane dwutygodników

Autor:mk

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas