Telewizja2017-05-18
2

Dominacja TVP ABC wśród kanałów dziecięcych w kwietniu

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w kwietniu br. była stacja TVP ABC, która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei na czele spadków znalazł się Disney XD - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z drugiego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w kwietniu 2017 roku awansował Polsat. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem kwietnia 2016 roku zwiększył się o 0,37 proc. i wyniósł 10,88 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Na drugie miejsce spadł TVN, którego udział zmalał o 19,58 proc. i wyniósł 8,75 proc.

Oczko niżej znalazł się kanał TVP ABC, który rok wcześniej był piąty - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział wzrósł najbardziej wśród wszystkich stacji dziecięcych - o 65,76 proc. do 8,57 proc.

Czwarty był Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 22,04 proc. do 6,70 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

Pierwszą piątkę uzupełnia Nickelodeon, tracący 11,36 proc. do 6,32 proc. udziału. Kanał ten jednak spadł z miejsca trzeciego.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (4,41 proc. udziału; w dół o 5,97 proc.), Cartoon Network (4,18 proc. udziału; - 6,49 proc.) i Disney Junior (3,49 proc. udziału; - 2,51 proc.).

Z kolei największy spadek odnotował Disney XD. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 46,77 proc. do 1,32 proc. udziału.

Warto dodać, że w top 26 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w kwietniu 2017 roku była stacja TVP ABC, która awansowała z miejsca drugiego. Jej średni udział wyniósł 1,21 proc. Zwiększył się on o 57,14 proc.

Na drugie miejsce spadł Nickelodeon, który w analizowanym okresie miał 0,75 proc. udziału (w dół o 3,85 proc.).

Podium, z wynikiem na poziomie 0,46 proc. (spadek o 2,13 proc.), uzupełnia
Nick Jr, który awansował z miejsca piątego.

Najwięcej w tym ujęciu zyskał Nickelodeon HD - było to 70,59 proc. do 0,29 proc. udziału. Największy spadek, wynoszący 38,89 proc. do 0,11 proc., zanotował tutaj Polsat JimJam.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:TVP ABC, kanał dziecięcy

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas