Telewizja2014-11-07
8

Ranking kanałów muzycznych: 4fun.tv traci widzów, Muzo.tv na samym końcu

W październiku br. liderem oglądalności był kanał Polo TV. Największy wzrost w segmencie odnotowała stacja Kino Polska Muzyka, a największy spadek - 4fun.tv. Powstałe pod koniec września br. Muzo.tv znalazło się na ostatnim miejscu.

Pierwsze dwa miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej. Udział liderującego kanału Polo TV w październiku 2014 roku wyniósł 0,62 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadł on o 12,68 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Na drugim miejscu znalazła się Eska TV, której średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym zmniejszył się o 11,48 proc. do 0,54 proc.

Ostatnią pozycję podium zajął kanał 4fun.tv. Jego udział zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 29,17 proc. do poziomu 0,17 proc.

Oczko niżej uplasowała się należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music, która nadaje od 1 maja br. Jej średni udział w październiku br. uplasował się na poziomie 0,11 proc.

Natomiast nowy kanał muzyczny Polsatu - Muzo.tv, który ruszył 26 września br., w zeszłym miesiącu zajął ostatnie miejsce z wynikiem wynoszącym 0,02 proc.

Nadawca na razie nie chce komentować wyników stacji, bo nadaje ona dopiero nieco ponad miesiąc. - Cieszymy się, że udało nam się uruchomić cały projekt Muzo (poza telewizją to jeszcze radio i serwis internetowy) i spokojnie pracujemy nad jego rozwojem - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Polsatu.

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 500 proc., pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka. Średni udział tego kanału w analizowanym okresie wyniósł 0,06 proc. W rankingu stacja ta awansowała z miejsca dziewiątego na siódme.

Zobacz tabelę


W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w październiku br. liderem była Eska TV. Jej udział, po spadku o 2,94 proc., wyniósł o 0,99 proc. Drugą lokatę zajął kanał Polo TV (0,93 proc. udziału, w dół o 5,10 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do 4fun.tv (0,32 proc., - 20 proc.).

Również i w tym ujęciu największym wzrostem (o 350 proc. do 0,09 proc.) pochwalić się mógł kanał Kino Polska Muzyka, zaś najwięcej straciło TV.Disco - było to 33,33 proc. do 0,06 proc.

W grupie komercyjnej Muzo.tv też zajęło ostatnie miejsce, ale z wynikiem nieco wyższym niż w 4+ - 0,03 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:kanał muzyczny

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas