Telewizja2017-07-28
3

Polo TV znokautowało konkurencję wśród kanałów muzycznych w I półroczu, TO!TV zyskało najwięcej

Zdecydowanie najpopularniejszym kanałem muzycznym w pierwszym półroczu 2017 roku było Polo TV. Największy wzrost udziału zanotowało TO!TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział naziemnego kanału Polo TV w pierwszym półroczu 2017 roku wyniósł 0,76 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadł on o 8,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Drugie miejsce zajęła Eska TV, która w naziemnej telewizji cyfrowej w okresie od 28 września ub.r. do 16 maja br. zastąpiona była przez 8TV. Eska TV w tym czasie dostępna była w Internecie, aplikacji mobilnej, a także poprzez sieci kablowe i anteny satelitarne, jednak Grupa ZPR Media 16 maja br. przywróciła tę stację na MUX-1. Tym samym 8TV zniknęła z rynku, a w miejsce nadającej u płatnych operatorów Eski TV nadawca postanowił uruchomić nowy kanał Eska TV Extra.

Średni 8TV w okresie od 1 stycznia br. do 16 maja br. i Eski TV od 16 maja br. do 30 czerwca br. na MUX-1 wyniósł 0,33 proc.

Z kolei kablowo-satelitarna Eska TV Extra (w okresie od 1 stycznia do 16 maja br. Eska TV) w badanym okresie zanotowała udział na poziomie 0,05 proc.

Dla porównania naziemna Eskę TV w pierwszym półroczu 2016 roku miała udział na poziomie 0,44 proc.

Podium uzupełnia kanał 4FunTV. Jego średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym w zeszłym półroczu wyniósł 0,16 proc. (wynik tego kanału względem pierwszego półrocza ub.r. wzrósł o 6,67 proc.).

Oczko niżej znalazł się należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music, która spadła z miejsca trzeciego. Jej średni udział w analizowanym okresie wyniósł 0,13 proc. (spadek o 13,33 proc.).

W pierwszej piątce znalazł się jeszcze kanał Stars.TV, którego średni udział wyniósł 0,09 proc. (wzrost o 28,57 proc.).

Największym wzrostem pochwalić się mogło TO!TV, którego średni udział zwiększył się o 150 proc. do 0,05 proc.

W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w pierwszym półroczu br. również na pozycji lidera znalazło się Polo TV. Udział tego kanału, po spadku o 12,78 proc., wyniósł 1,16 proc.

Na drugiej lokacie uplasowała się naziemna Eska TV (do 16 maja br. 8TV), której udział wyniósł 0,51 proc.

Podium uzupełnia kanał 4FunTV (0,32 proc. udziału; wzrost o 3,23 proc.).

Największym wzrostem (o 250 proc. do 0,07 proc.) pochwalić się mógł kanał TO!TV.

W czerwcu 2017 roku liderem oglądalności wśród stacji muzycznych w obu grupach wiekowych również był kanał Polo TV. W 4+ jego udział zwiększył się o 1,18 proc. do 0,86 proc., a w 4-12 - się nie zmienił wynosząc 1,39 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas