Prasa2014-12-12
1

Ranking pism motoryzacyjnych w 2014 roku. Na czele „Motor” i „Auto-Moto”

W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do „Auto-Moto”.

Liderem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu ub.r. zwiększyła się o 1,05 proc. i wyniosła 104 116 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,07 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 962 egz.

Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik poszedł do góry o 0,75 proc. do 43 957 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei na drugą lokatę spadł „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 43 132 egz.. Jego wynik zmalał o 4,21 proc.

Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 39 865 egz., po spadku o 4,80 proc.

Natomiast największy spadek w zestawieniu - o 12,42 proc. do 6 926 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W rankingu uplasował się on na miejscu siódmym, ostatnim.

Zobacz tabelę

We wrześniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2013 roku zmniejszyła się o 1,39 proc. do 102 019 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 73 811 egz., po spadku o 2,42 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” (47 663 egz.; wzrost o 6,25 proc.). Drugie miejsce należało do „Top Gear” (38 946 egz.; w dół o 12,28 proc.), a trzecie - do magazynu „Auto Świat Poradnik” (35 510 egz.; - 13,87 proc. - największy spadek w rankingu).

Natomiast w tym ujęciu najwięcej zyskał „Świat Motocykli” (Agora) - było to 15,79 proc. do 20 874 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas