Internet2017-11-20
7

Vod.tvp.pl, Player.pl i Ipla przyciągają najbardziej, Netflix mocno w górę (analiza serwisów i aplikacji VoD)

Wśród serwisów z wideo na żądanie liderem zasięgowym jest VoD.pl, a wśród aplikacji - Player. Witrynami zdecydowane najdłużej przyciągającymi internautów są Vod.tvp.pl, Player.pl i Ipla.tv, natomiast największy wzrost odwiedzalności w skali roku osiągnął Netflix.

W październiku br. VoD.pl (Grupa Onet-RASP) odwiedziło 4,07 mln realnych użytkowników (czyli 14,81 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w serwisie 18,61 mln odsłon, a każdy spędził w nim przeciętnie 37 minut i 37 sekund (37:37) - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

VoD.pl miał o 457,1 tys. użytkowników więcej niż Player.pl (Grupa TVN), przy czym ten drugi serwis zanotowała ponad dwa razy więcej odsłon (41,58 mln wobec 18,61 mln) oraz sześć razy dłuższy średni czas spędzony przez odwiedzającego (trzy godziny i 50:07 minuty).

Zaznaczymy, że na VoD.pl od początku września dostępne są autorskie treści z Player.pl i Ipli. W badaniu Gemius/PBI wyodrębniono na razie tylko sekcję z materiałami z Player.pl - w zeszłym miesiącu zanotowała ona 990,9 tys. użytkowników, 1,85 mln odsłon i 15:50 minuty spędzone przeciętnie przez odwiedzającego.

Sekcja Premium serwisu CDA.pl miała 2,93 mln użytkowników, 22,32 mln odsłon oraz 18:38 minuty przeciętnego czasu korzystania, natomiast portal VoD.tvp.pl przy 2,56 mln użytkowników zanotował 38,65 mln odsłon oraz prawie cztery godziny średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego. VoD.tvp.pl od wiosny br. działa w nowej odsłonie, sukcesywnie są w nim udostępniane kolejne znane produkcje TVP sprzed wielu lat.

Z kolei Ipla.tv (Grupa Cyfrowy Polsat) przy 2,18 mln użytkowników miała 19,07 mln odsłon oraz dwie godziny i 53:30 minuty przeciętnego czasu korzystania. WP.tv miała co prawda minimalnie więcej odwiedzających, ale dużo mniej odsłon (6,15 mln) i krótszy średni czas korzystania (10:24 minuty).

Wśród serwisów, w których wszystkie treści są płatne, dostępne w modelu subskrypcyjnym, największy zasięg ma Netflix, który w minionym miesiącu odwiedziło 1,21 mln internautów. Wykonali oni 14,95 mln odsłon, a każdy spędził na stronie 9:58 minuty. Natomiast ShowMax, dostępny w Polsce od lutego br., przy 969,1 tys. użytkowników zanotował 15,23 mln odsłon i 12:48 minuty średniego czasu korzystania.

HBOgo.pl miał dużo więcej użytkowników niż NCplusgo.pl (522,3 tys. wobec 309,8 tys.), ale ponad dwa razy mniej odsłon (3,1 mln wobec 8,16 mln) oraz prawie pięć razy krótszy średni czas spędzony przez internautę (6:35 minuty wobec 30:54 minuty).

Zobacz tabelę

Wśród aplikacji zdecydowanym liderem zasięgowym jest Player, którego aplikacja mobilna w zeszłym miesiącu miała 1,18 mln użytkowników. Aplikacja mobilna Ipli zanotowała 729,4 tys. użytkowników, a aplikacja pecetowa - 352,1 tys.

Aplikacja ShowMaxa jest popularniejsza (148,8 tys. użytkowników) niż Netflixa (104,4 tys.).

Zobacz tabelę

Tylko na komputerach VoD.pl odwiedziło w zeszłym miesiącu 3,49 mln internautów, którzy wykonali 15,33 mln odsłon, a każdy korzystał z witryny średnio przez 40:30 minuty.

Player.pl miał 2,87 mln użytkowników, 38,55 mln odsłon oraz aż cztery godziny i 46:58 minuty przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika. W przypadku VoD.tvp.pl średni czas korzystania wyniósł cztery godziny i 20:29 minuty, a w przypadku Ipla.tv - trzy godziny i 34:56 minuty.

Netflix wyprzedził ShowMaxa pod względem liczby użytkowników (1,08 mln wobec 754,5 tys.) i odsłon (14,57 mln wobec 10,75 mln), ale zanotował krótszy przeciętny czas korzystania (11:01 minuty wobec 14:27 minuty).

Zobacz tabelę

Na smartfonach i tabletach VoD.pl miał 1,06 mln użytkowników, 3,28 mln odsłon oraz 10:48 minuty średniego czasu spędzonego przez internautę, natomiast VoD.tvp.pl przy 955,5 tys. użytkowników zanotował 13,35 mln odsłon oraz dwie godziny i 1:39 minuty przeciętnego czasu korzystania.

ShowMax przy 228,2 tys. użytkowników miał 4,48 mln odsłon, natomiast Netflix zanotował 133,2 tys. użytkowników i 376,3 tys. odsłon.

Zobacz tabelę

VoD.pl w skali roku zanotował spadek o 1,47 pkt proc. zasięgu i 4,09 mln odsłon (to 9 i 18 proc. w dół), natomiast średni czas spędzony w serwisie przez użytkownika zmalał o minutę (czyli 2,6 proc.). Natomiast Player.pl stracił 0,98 pkt proc. zasięgu, 25,08 mln odsłon oraz godzinę i 25:04 minuty średniego czasu korzystania (to 6,9, 37,6 i 27 proc. w dół).

Przed rokiem badanie nie obejmowało jeszcze aplikacji. Nie było w nim też wyodrębnionej sekcji Premium na CDA.pl.

Z kolei VoD.tvp.pl zyskało w skali roku 0,19 pkt proc. zasięgu, 11,79 mln odsłon oraz 4:39 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika (to wzrosty o 2,1, 43,9 i 2 proc.), natomiast Ipla.tv - 0,29 pkt proc. zasięgu, 1,66 mln odsłon i 17:13 minuty średniego czasu korzystania (to 3,8, 9,5 i 11 proc. w górę).

Liczba użytkowników Netflixa wzrosła w skali roku prawie trzykrotnie, a liczba odsłon - ponad trzykrotnie. Średni czas korzystania z serwisu wydłużył się natomiast o 72,8 proc.

Autor:tw

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas