Prasa2009-02-10
0

Recesja przyczyną większej ilości zwolnień w mediach i reklamie

W ubiegłym roku w amerykańskim sektorze mediów i reklamyzlikwidowanych zostało 65,1 tysiąca miejsc pracy.

Z analizy przeprowadzonej przez magazyn AdAge wynika, że odgrudnia 2007 roku amerykańska branża reklamowa i medialna skurczyłasię o 3,9 procenta stanu osobowego. To wyższy wskaźnik w porównaniuz całą liczbą zatrudnionych osób w USA, która w tym samym czasiezmniejszyła się o 2,6 procenta.

W sektorze medialnym wyeliminowano 4,6 procenta (41 tysięcy)etatów. W samej prasie codziennej ubyło prawie 10 procent (31,2tys.) miejsc pracy, a wydawcy czasopism dołożyli kolejne 4,5 tys. Wprzypadku radia ubyło 8,1 tys., a telewizji broadcastowej 5,1 tys.,podczas gdy w telewizji kablowej przybyło 2,5 tys. miejscpracy.

Najlepiej w minionym roku wyglądała sytuacja w mediachinternetowych, gdzie liczba zatrudnionych zwiększyła się o 7procent (5,4 tys.), do poziomu 82,2 tys. - najwyższego od siedmiulat.

Z kolei w branży reklamy i marketingu w omawianym okresiezlikwidowano 3,1 procenta (24,1 tys.) miejsc pracy. W przypadkufirm reklamowych i marketingowych zatrudnienie zmniejszyło się o 6tys., a projektowania graficznego o 7,4 tys. Natomiast firmykonsultacyjne zwiększyły liczbę etatów o 2,2 tys., a agencje publicrelations o 1,2 tys.

Jak dotąd recesja gospodarcza kosztowała utratę pracy 3,6miliona Amerykanów, z czego blisko połowa miała miejsce odlistopada 2008 roku. W styczniu tego roku bezrobocie w USA wyniosło7,6 procenta, co jest najwyższym wskaźnikiem od roku 1992.

źródło: AdAge.com

Autor:km

Więcej informacji:recesja

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas