Radio 2014-09-26
2

Reklama radiowa 24 proc. w górę, Radio ZET i Polskie Radio z największymi wzrostami (TOP 10)

W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych były o 24,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Jeszcze większe wzrosty zanotowały Radio ZET, Jedynka, Trójka, TOK FM i VOX FM.

Cennikowe przychody stacji radiowych z reklam (bez rabatów i autopromocji) wyniosły 305,74 mln zł, o 59,51 mln zł więcej niż rok wcześniej, co jest wzrostem o 24,2 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Rzeczywisty wzrost może być jednak mniejszy, ponieważ w całym I półroczu o ile cennikowe wpływy zwiększyły się o 21,2 proc. (zobacz szczegóły), o tyle faktyczna wartość tego segmentu, według szacunków Starlinka, urosła o 7,2 proc., do 278,4 mln zł (więcej na ten temat). Natomiast ZenithOptimedia Group prognozuje, że w całym br. wzrost wyniesie 1,3 proc. (więcej o tym).

W samym sierpniu br. większość czołowych rozgłośni zanotowała spore wzrosty cennikowych wpływów reklamowych. RMF FM zarobiło o 5,45 mln zł więcej niż rok wcześniej (6,4 proc. w górę), a Radio ZET - o 19,88 mln zł (45,1 proc. w górę). Przychody tych dwóch stacji wynosiły 50,5 proc. wartości całego segmentu reklamy radiowej, o 1,9 pkt proc. mniej niż przed rokiem.

Cennikowe wpływy reklamowej Trójki urosły w skali roku o 3,36 mln zł (38,2 proc. w górę), Jedynki - o 2,9 mln zł (czyli o 52 proc.), a TOK FM - o 1,36 mln zł (32,6 proc. w górę). Przychody Złotych Przebojów Pogody Warszawa zwiększyły się o 716,3 tys. zł (czyli o 23,1 proc.), Eski Warszawa - o 522,2 tys. zł (o 16,5 proc.), natomiast VOX FM - które w grudniu ub.r. przejęło większość częstotliwości po Esce Rock - o 927,6 tys. zł (38,8 proc. w górę).

W czołowej dziesiątce tylko Eska Poznań zanotowała niewielki spadek przychodów z reklam - zmalały one o 52,1 tys. zł (to 1,4 proc. w dół).

Zobacz tabelę

Autor: tw

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas