W ub.r. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 25,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły Trójka, Jedynka i RMF FM, a nieznaczne spadki zanotowały tylko niektóre rozgłośnie Eski.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w 2011 roku cennikowe przychody reklamowe stacji radiowych były większe o 25,6 proc. niż rok wcześniej z uwzględnieniem autopromocji, a o 25,9 proc. - bez autopromocji. Wydatki na autopromocję wzrosły natomiast o 34,2 proc.
>>> Rok 2011 należał do Trójki i Czwórki, straciły RMF FM i Jedynka
Z dwóch stacji dominujących na rynku radiowym RMF FM (Grupa RMF) zarobiła z reklam 47,9 proc. więcej niż w 2010 roku, a Radio ZET (Eurozet) - 5,9 proc. więcej. Jeszcze większe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku zanotowały Trójka i Jedynka (Polskie Radio) oraz TOK FM (Agora) - odpowiednio: 105,9, 77,7 i 53,9 proc.
>>> W 2011 roku Radio Eska w górę, Planeta FM i Radio Plus w dół
Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam 28 proc. więcej niż rok wcześniej, a Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - 13,8 proc. więcej. Z kolei wśród rozgłośni regionalnych z sieci Eska (Grupa Radiowa Time) Eska Łódź, Eska Warszawa i Eska Wrocław zanotowały minimalne wzrosty przychodów reklamowych (odpowiednio: 4,6, 3,7 i 0,8 proc.), natomiast Eska Poznań i Eska Trójmiasto - nieznaczne spadki (0,7 i 7,4 proc.).