Radio2014-07-25
2

Reklama radiowa o jedną piątą w górę. Polskie Radio, Eska i RMF z największymi wzrostami (TOP 10)

W I połowie br. cennikowe wydatki na reklamę radiową były o 21,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Jeszcze wyższe wzrosty wpływów osiągnęły Jedynka, Trójka, Eska Warszawa i RMF FM, a w czołówce spadek zanotowało tylko VOX FM.

Cennikowe przychody reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji i rabatów) od stycznia do czerwca br. wyniosły 2,1 mld zł, o 368,5 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 21,2 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przy czym faktyczna wartość reklamy radiowej mogła zwiększyć się nie aż tak mocno. W I kwartale br. o ile cennikowe wydatki liczone przez Kantar Media wzrosły w skali roku o 17,9 proc. (zobacz szczegóły), o tyle faktyczne nakłady, według szacunków Starlinka, zwiększyły się o 5,7 proc., do 134,5 mln zł (więcej na ten temat). Z kolei ZenithOptimedia prognozuje, w całym 2014 roku wartość tego rynku będzie o 1,3 proc. wyższa (przeczytaj więcej).

>>> RMF FM liderem słuchalności w I półroczu - największy udział i zasięg (top stacji)

W I połowie br. cennikowe wpływy reklamowe zajmującego pierwszą pozycję RMF FM (Grupa RMF) wyniosły 622,1 mln zł, o 130 mln zł więcej niż przed rokiem (to wzrost o 26,4 proc.), natomiast wpływy Radia ZET zwiększyły się o 45,1 mln zł (12,5 proc. w górę), do 413,3 mln zł. Przychody obu rozgłośni nieznacznie przekroczyły miliard zł i stanowiły 49,2 proc. wpływów wszystkich stacji, o 0,3 pkt proc. mniej niż rok wcześniej.

Procentowo jeszcze większe wzrosty zanotowały stacje Polskiego Radia. Trójka zarobiła o 32,8 mln zł więcej niż przed rokiem (to 42,2 proc. w górę), a Jedynka - o 25,5 mln zł (czyli aż o 68,6 proc.). Natomiast przychody Eski Warszawa (Grupa Radiowa Time) zwiększyły się o 7,3 mln zł, czyli o 30,5 proc.

Znacząco wzrosły również cennikowe wpływy reklamowe TOK FM - o 6,2 mln zł (to 18,6 proc. w górę), oraz Złotych Przebojów Pogody Warszawa (obie stacje należą do Grupy Radiowej Agory) - o 3,4 mln zł (15,1 proc. w górę). Mniejsze wzrosty osiągnęły dwie rozgłośnie regionalne sieci Eska (Grupa Radiowa Time): wrocławska o 1,8 mln zł (7,1 proc. w górę), a poznańska o 854 tys. zł (3,3 proc. w górę).

W czołowej dziesiątce spadek zanotowało jedynie VOX FM (Grupa Radiowa Time), które cennikowo zarobiło z reklam o 3,6 mln zł mniej (12,1 proc. w dół) niż rok wcześniej Eska Rock, której częstotliwości (we wszystkich miastach oprócz Warszawy) przejęło w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).

>>> VOX FM, Trójka i Jedynka z najdłuższym czasem słuchania w I półroczu

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas