Radio2012-05-07
3

Reklama radiowa w I kw.: Jedynka i Eska Rock mocno w górę, Radio Eska w dół

W I kwartale br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Dużo większe wzrosty przychodów reklamowych zanotowały Jedynka, Trójka i Eska Rock, za to nieznaczne spadki - niektóre rozgłośnie regionalne sieci Eska.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do marca br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych - liczone zarówno z autopromocją, jak i bez niej - były o 18 proc. większe niż przed rokiem. Natomiast nakłady na autopromocję spadły o 4,1 proc.

>>> Duży spadek RMF FM, Zetki i Trójki, zyskało Radio Maryja

Zdecydowanie największy wzrost cennikowych przychodów reklamowych w skali roku osiągnęła Jedynka (Polskie Radio) - 95 proc. Natomiast Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam więcej o 49,2 proc., Trójka (Polskie Radio) - o 41,2 proc., a TOK FM (Agora) - o 34,8 proc. Powyżej średniej dla całego segmentu wzrosły też wpływy reklamowe Radia ZET (Eurozet) i Eski Łódź - odpowiednio o 26,1 i 20,3 proc.

>>> Sieci radiowe w Polsce: duży wzrost Eski i Złotych Przebojów 

Z kolei zarabiające z reklam zdecydowanie najwięcej RMF FM (Grupa RMF) zanotowało wzrost tych przychodów o 11,8 proc., a Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 7,9 proc. Za to trochę mniej niż rok wcześniej zarobiły na reklamach Eska Poznań, Eska Wrocław i Eska Warszawa (wszystkie należą do Grupy Radiowej Time) - odpowiednio o 6,6, 4,1 i 1,4 proc.

Zobacz tabelę

Autor:tw

Więcej informacji:reklama radiowa, Kantar Media

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas