W kwietniu br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 17,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosty przekraczające 30 proc. zanotowały TVP2, TVN24 i Disney Channel, a Comedy Central zarobiło prawie trzy razy więcej niż przed rokiem.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe TVN w kwietniu br. były o 22,4 mln zł wyższe niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 6,6 proc. Natomiast Polsat zarobił o 1,4 mln zł (czyli 0,5 proc.) więcej niż w kwietniu ub.r.
Duże wzrosty wpływów reklamowych zanotowały TVP1 i TVP2. Pierwszy kanał zarobił o 19,4 proc., a drugi - o 37,2 proc. więcej niż przed rokiem. Przychody TVN24 podskoczyły o 30,4 proc., a Disney Channel - o 34 proc.
Rekordowy wzrost cennikowych wpływów reklamowych osiągnął natomiast Comedy Central, porównaniu do Comedy Central Family. W kwietniu br. ten pierwszy kanał zarobił o 184,2 proc. więcej niż ten drugi przed rokiem.
Jako jedyny wśród 10 czołowych kanałów spadek przychodów z reklam zanotował Discovery Channel - zarobił 3 proc. mniej niż rok wcześniej.
>>> TVP1 i TVP2 zdecydowanie przegrywają z TVN i Polsatem w grupie 16-49
Zobacz tabelę