Reklama2008-03-10
0

Reklama w grach wideo na fali wznoszącej

W latach 2007 - 2012 wydatki na reklamę w grach wideo zwiększą sięw USA z 295 do 650 milionów dolarów.

Taką prognozę przedstawił eMarketer, według którego tak wysokiwzrost na rynku reklam będzie uzyskany dzięki całej branży gier,która rzowija się w bardzo szybkim tempie. Sprzedaż oprogramowaniai sprzętu na rynku gier wideo zwiększy się z 15,8 miliarda dolaróww ubiegłym roku do 21 miliardów dolarów w roku 2012.

Jako dowód siły jaka drzemie w branży, eMarketer przytacza wswoim raporcie dane organizacji Entertainment Software Association.Wynika z nich, że w zeszłym roku w jednej sekundzie każdego dniasprzedawanych było średnio dziewięć gier.

Porównując przemysł gier wideo z innymi formami rozrywki,najlepiej sprzedająca się gra zeszłego roku ('Halo 3') przyniosławięcej dochodów ze sprzedaży w dniu swojego rynkowego debiutu niżnajlepszy weekend otwarcia w historii filmów ('Spider Man 3'), czyteż pierwszy dzień sprzedaży ostatniego tomu przygód o HarryPotterze.

Z danych firmy badawczej comScore wynika, że "gry wideo, konsolei akcesoria" były w II i III kwartale minionego roku kategorią,która zanotowała najwyższy wzrost sprzedaży na amerykańskim rynkue-commerce. Z kolei dla sklepu internetowego Amazon.comubiegłoroczny sezon świąteczny był najlepszym w historii, a serwisprzypisał ten sukces popularności konsol do gier wideo NintendoWii.

W sumie nic więc dziwnego, że reklamodawcy przychylnym okiempatrzą na gry wideo jako środek dotarcia do wielu potencjalnychodbiorców.

źródło: eMarketer

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas