Radio2011-05-04
3

Reklama w I kw.: radio mocno w górę, tv w dół (raport)

W I kwartale br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 3 proc. mniej niż rok wcześniej, natomiast stacje radiowe - jedną trzecią więcej. Kto zyskał, a kto stracił najwięcej?

Jak pokazują dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, w I kwartale br. cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych były o 3,1 proc niższe niż rok wcześniej – licząc bez autopromocji, natomiast 2,8 proc. niższe – przy uwzględnieniu autopromocji. Wydatki na autopromocję wzrosły w skali roku o 32,5 proc.

1 mld zł na reklamę prasową. Kto zyskał, kto stracił

Wśród największych stacji dwucyfrowy wzrost cennikowych wpływów reklamowych rok do roku – konkretnie 13,9 proc. – osiągnął Polsat. Więcej niż rok wcześniej zarobiły też na reklamach TVN 24 (o 3,4 proc.), TVP 2 (o 2,7 proc.), a także Discovery Channel i TV 4, które za I kwartał ub.r. nie znalazły się w czołowej dziesiątce.

Z drugiej strony przychody reklamowe TVN i TVP 1 były w skali roku o 3,1 proc. mniejsze, a Viva Polska – o 3 proc. mniejsze. Natomiast w przypadku AXN spadek tych wpływów wyniósł 23,6 proc., a w przypadku MTV – 21,8 proc.
 

Zobacz tabelę


Z kolei polskie stacje radiowe w I kwartale br. ogółem zarobiły cennikowo z reklam 35,6 proc. więcej niż rok wcześniej – bez uwzględnienia autopromocji, a 33,2 proc. więcej – licząc z autopromocją. Natomiast wydatki na autopromocję zmniejszyły się w skali roku o 30,7 proc.

Największe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych rok do roku osiągnęły Program I Polskiego Radia (102, 4 proc.) i RMF FM (90,9 proc.). Natomiast Program III Polskiego Radia zarobił z reklam 60,9 proc. więcej niż rok wcześniej, Eska Warszawa – 21,9 proc., Eska Poznań – 16,8 proc. więcej, a Eska Łódź – 12,4 proc. (wszystkie Eski wchodzą w skład Grupy Radiowej Time). Duży wzrost tych wpływów zanotowało też TOK FM (Agora), które rok wcześniej nie znalazło się w czołowej dziesiątce zestawienia.

Wśród czołowych stacji tylko Radio ZET (Eurozet), Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time) i radio Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) osiągnęły jedynie nieznaczne wzrosty przychodów reklamowych – wynoszące odpowiednio 0,4, 2,5 i 3 proc.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

Więcej informacji:reklama radiowa, Kantar Media

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas