Reklama2004-12-08
0

Reklamowcy w etycznym ogonie

Amerykanie nisko oceniają etykę ludzi reklamy

Instytut Gallupa w ogólnonarodowym badaniu zapytał Amerykanów o ocenę etyki w różnych grupach zawodowych. Wynika z niego obraz niewesoły dla osób zatrudnionych w reklamie. Do tego gorszy niż w kolejnych latach.

Tylko 10% respondentów oceniło etykę reklamowców jako "bardzo wysoką" lub "wysoką" (rok wcześniej było to 12% odpowiedzi).Jako grupę odznaczającą się przeciętną etyką oceniło branżę reklamową 51% zapytanych. 35% miało niskie lub bardzo niskie mniemanie o etyce ludzi reklamy. Gorzej oceniani byli już tylko sprzedawcy samochodów (9% pozytywnych ocen). Co może wydawać się dotkliwsze, Amerykanie wyżej ocenili też kwalifikacje etyczne prawników (18% respondentów uznało ich za wysoce etyczną grupę).

Na czele listy zawodów znalazły się ponownie pielęgniarki (79% uznających je za grupę wysoce etyczną), następnie nauczyciele (73%) oraz farmaceuci i oficerowie wojska (po 72%).

oprac. Adam Czarnecki

Autor:

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas