Internet2018-04-12
5

Reklamy coraz większym utrapieniem internautów

Większość internautów uważa, że reklamy online są coraz bardziej natrętne. Rosnąca liczba użytkowników w związku z tym decyduje się na ich blokowanie.

Z badania Kantar Millward Brown wynika, że według 71 proc. internautów z USA reklamy w sieci są obecnie bardziej natrętne niż miało to miejsce trzy lata temu.

Podobny odsetek (74 proc.) dostrzega, że w sieci jest teraz więcej reklam, a jeszcze więcej respondentów (79 proc.) zgadza się ze stwierdzeniem, że pojawiają się one w większej liczbie miejsc.

Według firmy eMarketer, jednym z powodów dla których internauci odczuwają obecność większej liczby reklam online jest fakt, że przeznaczają oni więcej czasu na korzystanie z tego medium. Prognoza zakłada, że dorośli Amerykanie spędzą w tym roku średnio 12 godzin i 5 minut w sieci, w porównaniu do 11 godzin i 52 minut w 2015 roku.

Internauci nie pozostają bierni na wszechobecność reklam w sieci. Według eMarketera, w tym roku 3 na 10 amerykańskich użytkowników będzie korzystać z oprogramowania blokującego reklamy.

Z kolei globalne badanie GlobalWebIndex przeprowadzone wśród ponad 39,4 tys. użytkowników korzystających z adblockerów pokazało, że najczęściej robią oni to ponieważ reklamy są zbyt irytujące, zbyt liczne oraz zbyt natrętne.

Autor:km

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas