Reklama 2012-05-24
24

Reklamy Life w prokuraturze. FoodCare: naśladują Frugo. Maspex: kto kogo kopiuje?

FoodCare złożyła do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Maspex poprzez emitowanie reklam napoju Life łudząco podobnych do reklam Frugo.

FoodCare zawiadomienie w tej sprawie złożył we wtorek w Prokuraturze Rejonowej Prądnik Biały. Firma uważa, że reklamy wykorzystywane w prowadzonej od 11 maja kampanii napoju Life (zobacz je) opierają się na koncepcji kreatywnej o nazwie „Charaktery Frugo” stworzonej w 2004 roku przez agencję Heads Advertising Art Fm. Reklamy Frugo w tej konwencji co prawda nie trafiły wtedy do emisji, ale - jak informuje FoodCare - ich koncepcja była prezentowana przez wiele lat na ogólnodostępnej stronie internetowej agencji Heads Advertising Art Fm. - Działanie firmy Maspex Wadowice z dużym prawdopodobieństwem realizuje znamiona przestępstwa z art. 248 § 1 Kodeksu karnego w zw. z art. 115 ust. 1 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych - ocenia reprezentująca FoodCare mecenas Katarzyna Mossór.

>>> FoodCare: reklamy Life pasożytują na Frugo. Maspex: o co chodzi?

Co ciekawe, FoodCare kilka dni po starcie kampanii Life zaczął akcję reklamową Frugo opartą na grafikach przygotowanych 8 lat temu dla marki przez Heads Advertising Art Fm (więcej o tej kampanii). Na ten właśnie fakt wskazują przedstawiciele Grupy Maspex. - W żadnym wypadku w naszej kampanii nie dostrzegamy jakichkolwiek naruszeń, tym bardziej, że wystartowaliśmy z nią znacznie wcześniej, dlatego nie może być mowy o jakimkolwiek kopiowaniu koncepcji kampanii firmy FoodCare - mówi Dorota Liszka, rzeczniczka Maspexu. - Kampania FoodCare’u nigdy wcześniej nie była emitowana w żadnych mediach. Pytanie więc, kto kogo kopiuje? - zastanawia się Liszka.

Rzeczniczka Maspexu podkreśla, że reklamy napoju Life przedsiębiorstwo w całości przygotowało we własnym zakresie. - Kampania zawiera kilkanaście oryginalnych projektów. Dodatkowo uruchomiliśmy stronę owocowylife.pl, gdzie można zobaczyć niektóre layouty wykorzystywane w naszej kampanii internetowej - opisuje.

Zdaniem Doroty Liszki zgłoszenie tej sprawy do prokuratury przez FoodCare to „próba zablokowania działań reklamowych dla marki Life, z powodu jej dobrych wyników sprzedaży”. - Podchodzimy do tych doniesień bardzo spokojnie, bo to standardowe i charakterystyczne działanie dla firmy FoodCare, często przez nią stosowane - deklaruje Liszka.

Jednocześnie zapewnia, że w Maspex nie zamierza zmieniać strategii komunikacyjnej napoju Life. - Kampania będzie zaskakiwać konsumentów nowymi odsłonami wykorzystującymi istniejące w mowie potocznej hasła - humorystycznymi, przewrotnymi treściami, którymi konsument może się bawić - opisuje rzecznika Maspexu.

Autor: Tomasz Wojtas

Więcej informacji: Life, Frugo

KOMENTARZE (24) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas