Reklama2005-11-28
0

Reklamy online rosną szybciej

Reklamy w prasie, mimo że przeważają nadal znacznie nad reklamami zamieszczanymi w internecie, notują wolniejszy wzrost.

Serwis TechWeb wspomina o wyliczeniach dotyczących amerykańskiego rynku reklamy prasowej. Okazało się, że wzrost w reklamie drukowanej w prasie wyniósł w trzecim kwartale tego roku w porównaniu do podobnego okresu z roku 2004 tylko 1,6 proc, podczas kiedy rynek reklamy w sieci urósł o 26,7 proc. Mimo tych wyników, przemawiających na rzecz reklamy online, stowarzyszenie Newspaper Association of America oceniło że na drukowane reklamy wydano w trzecim kwartale około 11,4 mld dolarów. W tym okresie reklamy online kosztowały niewielką część tej sumy, 518,9 mln dolarów.

Nie bez znaczenia w szybko rosnącym rynku reklamy internetowej jest zwiększające się zainteresowanie serwisami sieciowymi gazet jako jednymi z ważniejszych źródeł informacji. W ciągu roku, zgodnie z danymi analityków Nielsen/NetRatings, zainteresowanie takimi serwisami wzrosło o około 11 proc.

W sumie na reklamy drukowane oraz te kierowane do sieci wydano w pierwszych trzech kwartałach około 35,1 mld dolarów. To więcej o niemal 3 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Autor:pclab.pl

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas