Reklama2014-08-18
4

Reklamy w TVN tańsze o 20 proc. Najdroższe „Mam talent”, „Masterchef” i „Fakty”

W cenniku reklamowym TVN na wrzesień spoty są średnio o 20 proc. tańsze niż przed rokiem. Najwięcej trzeba zapłacić na reklamy przy programach „Mam talent” i „Masterchef”, niedzielnych „Faktach” oraz serialach „Prawo Agaty” i „Lekarze”.

Spoty przy „Mam talent”, którego nowa edycja od początku września będzie pokazywana w soboty po godz. 20, kosztują od 45,6 do 59,2 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny netto reklam 30-sekundowych). Rok temu ceny reklam przy programie wynosiły od 57,1 do 81 tys. zł.

Zdecydowanie potaniały też spoty przy drugim weekendowym show stacji, emitowanym w niedzielne wieczory „Masterchefie”. Obecnie kosztują od 46,4 do 52,9 tys. zł, natomiast przed rokiem - od 63,4 do 73,7 tys. zł.

Ceny reklam przy czwartkowych „Kuchennych rewolucjach” wynoszą 37-49,5 tys. zł (przed rokiem było to od 36,2 do 63,4 tys. zł), przy talk-show Kuby Wojewódzkiego - 17-35,1 tys. zł (rok temu: 22,3-44,1 tys. zł), a przy „Perfekcyjnej pani domu” - 11,7-30,8 tys. zł (przed rokiem: 17,5-38,2 tys. zł).

Na reklamę przy reality-show „Kto poślubi mojego syna?” (przeczytaj o nim więcej) trzeba wydać od 31 do 40,2 tys. zł. We wrześniu ub.r. o tej porze (środowy wieczór) pokazywana była „Bitwa o dom”, przy której spoty kosztowały od 33,4 do 54,4 tys. zł. Z kolei ceny reklam przy „Top model”, którego nowa seria będzie emitowana w poniedziałkowe wieczory, wynoszą od 32,7 do 44,7 tys. zł (rok temu o tej porze był pokazywany serial „Lekarze”).

>>> TVN „daje coś więcej”. Cztery nowości w jesiennej ramówce

Obecnie „Lekarze” będą emitowani w niedzielę wieczorem, a spoty przy nich kosztują 39,5-44 tys. zł (wobec 64,5-66 tys. zł przy pokazywanym przed rokiem o tej porze „Przepisie na życie”). Na reklamę przy „Prawie Agaty” należy wydać od 27,5 do 47 tys. zł (wobec 43,4-62,5 tys. we wrześniu ub.r.). Spoty przy „Na Wspólnej” kosztują 38,8 tys. zł (o 10,8 tys. zł mniej niż przed rokiem), a przy „Ugotowanych”, którzy zastąpią w ramówce „W-11 Wydział śledczy” (więcej na ten temat), od 28,5 do 36,9 tys. zł.

Ceny reklam przy „Faktach” wynoszą 43,8 tys. zł (przy emisji w dzień powszedni), 37,4 tys. zł (emisja w sobotę) i 55,5 tys. zł (emisja w niedzielę). We wrześniu ub.r. spoty przy programie kosztowały od 53,6 do 65,6 tys. zł.

TVN udostępnił swój wrześniowy cennik reklamowy jako pierwszy z głównych nadawców telewizyjnych. W I połowie br. cennikowe wpływy reklamowe stacji wyniosły 1,29 mld zł, o 32,5 proc. mniej niż rok wcześniej (według danych Kantar Media - zobacz wyniki wszystkich czołowych stacji).

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas