Po niedawnych testach Facebook wprowadził do komunikatora Messenger format reklam wideo. Opcja będzie dostępna dla wszystkich reklamodawców, spoty reklamowe mają być widoczne na głównej stronie Meesengera, a do kontrolowania kampanii posłużą te same narzędzia co na Facebooku.
Kilka dni temu Facebook poinformował o rozpoczęciu testów nowego formatu wideo przeznaczonego do Messengera. Teraz serwis ujawnił, że nowa forma przekazu reklamowego została udostępniona dla wszystkich reklamodawców.
Jak informuje Facebook na początku reklamy w Messengerze będą widoczne dla 10 proc. użytkowników iOS na całym świecie, ale zasięg ten będzie wzrastał w kolejnych miesiącach.
Reklamy wideo na Messengerze mogą być wyświetlane już w najbliższych dniach, dając reklamodawcom dodatkowe możliwości zwiększenia zasięgu oraz podniesienia efektywności całej kampanii.
Reklamy w nowym formacie będą widoczne na stronie głównej aplikacji Messenger. Po kliknięciu w nie następuje przekierowanie do miejsca docelowego którym może być strona, aplikacja czy rozmowa w Messengerze.
Facebook zaznacza, że nowa usługa korzysta z tych samych danych i raportowania co inne reklamy wideo w rodzinie aplikacji Facebooka, a przy tym współdzieli wiele specyfikacji z formatem filmów reklamowych wyświetlanych w Aktualnościach.
Reklamy wideo w należącym do Facebooka komunikatorze mogą być dla reklamodawców okazją dotarcia z angażującym przekazem do szerokiej rzeszy odbiorców. W ub.r. liczba aktywnych użytkowników Messengera osiągnęła miesięcznie poziom 1,3 mld, a codziennie na platformie toczono na całym świecie z górą 7 mld rozmów.
W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).