Telewizja2016-09-15
3

Rekord oglądalności TVP ABC, wzrost o 56 proc. Rosną Polsat JimJam i Nick Jr, traci Disney

W sierpniu 2016 roku na pozycję lidera oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych awansowało TVP ABC. Największym wzrostem w grupie 4-12 pochwalić się mogły Nick Jr, TVP ABC i Polsat JimJam, a na przeciwnym biegunie znalazł się Disney Channel.

Średni udział liderującego w rankingu kanału TVP ABC w sierpniu 2016 roku wyniósł 1,03 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. W porównaniu do sierpnia 2015 roku wynik ten zwiększył się o 56,06 proc., a stacja ta na miejsce pierwsze awansowała z drugiego. Jednocześnie jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii nadawania.

Na drugą pozycję spadł Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 21,52 proc. do 0,96 proc.

Podium uzupełnia Cartoon Network, którego wynik w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 7,84 proc. i uplasował się na poziomie 0,47 proc. Przed rokiem stacja ta była czwarta.

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 63,64 proc., pochwalić się mogła stacja Polsat JimJam, której udział poszedł do góry do 0,18 proc. (kanał ten awansował z miejsca 13. na 12.).

Z kolei największy spadek odnotował Disney XD, który w zestawieniu spadł z lokaty 6. na 9. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 33,33 proc. do 0,24 proc. udziału.

Zobacz tabelę

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w sierpniu 2016 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem sierpnia 2015 roku zwiększył się o 8,81 proc. i wyniósł 9,76 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował Nickelodeon - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy, którego udział wzrósł o 26,34 proc. i wyniósł 8,73 proc.

Na trzecią lokatę spadł TVN. Jego udział zmalał o 0,61 proc. do 8,09 proc.

Czwarte miejsce (po awansie z szóstego) zajął kanał TVP ABC, zyskujący 63,29 proc. do 7,25 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia Puls 2, który rok wcześniej był czwarty. Kanał ten zanotował jednak wzrost udziału o 3,75 proc. do 6,37 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,30 proc. udziału; w dół o 19,48 proc.), Nick Jr (4,01 proc. udziału; + 75,88 proc.) i Disney Junior (3,07 proc.; - 17,47 proc.).

Warto dodać, że w top 23 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas