Telewizja2010-09-03
11

Rekord TVN 24 - tracą AXN, Eurosport i Discovery

Lider kanałów tematycznych – kanał TVN 24 – w sierpniu br. znacznie poprawił swój udział w oglądalności. Za nim, w czołówce rankingu stacji tematycznych znalazło się kilka kanałów dla dzieci. Top 30 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W porównaniu z 2009 rokiem liderująca w zestawieniu telewizja informacyjna TVN 24 zanotowała wzrost udziału w rynku o 1,93 punktu proc. do poziomu 5,53 proc. - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce w rankingu top 30 zajął Disney Channel, który pozostaje liderem kanałów dla dzieci. Jego udział wyniósł 1,30 proc. po minimalnym spadku o 0,01 pkt. proc.

Na kolejnych trzech miejscach w zestawieniu znalazły się także stacje dziecięce: MiniMini, Cartoon Network i Disney XD. Dwa pierwsze z nich zanotowały wzrosty, natomiast Disney XD dotknięty został spadkiem udziału (rok temu stacja nazywała się Jetix i miała nieco inną ofertę programową).

Dalej, na szóstym miejscu w top 30 jest Viva Polska – najchętniej oglądany kanał muzyczny z udziałem 76 proc. (0,82 proc. w tym samym miesiącu 2009 r.). Za nią w kategorii stacji muzycznych uplasowały się 4 fun TV i  MTV Polska.

Liderem w segmencie kanałów sportowych był Polsat Sport, który miał 0,70 proc. udziału w rynku (0,65 proc. przed rokiem) - za nim w zestawieniu znalazł Eurosport (0,63 proc.) i TVP Sport.

Wśród stacji muzycznych widzowie najchętniej wybierali Vivę Polska 0,76 proc. widowni (0,82 proc. w tym samym miesiącu 2009 r.). Za nią znalazły 4 fun TV i  MTV Polska.

Najchętniej oglądanym kanałem filmowym był AXN (spadek z 1,02 proc. do 0,64 proc.). Drugie miejsce należało do kanału Hallmark, a pierwszą trójkę uzupełnił kanał Kino Polska z wynikiem 0,34 proc.

Na czele stacji dokumentalno-przyrodniczych znalazł się kanał Discovery, który z udziałem wynoszącym 0,53 proc. Wyprzedził stację Discovery World (0,34 proc. udziału) oraz Discovery Science (0,30 proc. udziału).

Liderem na rynku kanałów lifestylowych był TVN Style przed TVN Turbo (odpowiednio 0,48 proc. i 0,33 proc. udziału w rynku).

Zobacz tabelę


W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, na pozycji lidera umocniła się telewizja TVN24.  

Zobacz tabelę


W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem TVN24 przed kanałem dla dzieci Mini Mini.  

Zobacz tabelę


 

Autor:masz

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas