W ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku na świecie sprzedanych zostało 33,9 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w IV kwartale 2016 roku zwiększyła się o 16,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (29 mln), do rekordowego w historii rynku poziomu 33,9 miliona sztuk.
Liderem całego rynku była firma Fitbit, która sprzedała 6,5 miliona swoich urządzeń wearables. To jednak mniej o 22,7 proc. rok do roku, co poskutkowało znaczącym spadkiem udziału - z 29 proc. do 19,2 proc. Za to drugie w rankingu Xiaomi zanotowało wzrost aż o 96,2 proc., do 5,2 mln sprzedanych urządzeń, co dało 15,2 proc. rynkowego udziału (+6,1 pkt. proc.).
Trzecie miejsce w zestawieniu zajęło Apple, które sprzedało 4,6 miliona zegarków Apple Watch - o 13 proc. więcej niż rok wcześniej (4,1 mln). Top 5 zamykają firmy Garmin i Samsung.
Zobacz tabelęW całym 2016 roku na świecie sprzedano 102,4 miliona urządzeń wearables - o 1/4 więcej niż w roku 2015 (81,9 mln). Wśród producentów kolejność była taka sama jak w IV kwartale.
Zobacz tabelę