Reklama2008-10-14
0

Rekordowe cięcia budżetów marketingowych brytyjskich firm

W III kwartale bieżącego roku brytyjskie firmy obcięły swojebudżety marketingowe na niespotykaną dotąd skalę.

Raport Institute of Practitioners in Advertising (IPA) o nazwieBellwether, w którym badane są zachowania 250 brytyjskich firm,pokazuje że obawy w związku z pogrążającą się w kryzysie gospodarkązaczęły znacząco wpływać na wydatki marketingowe - informuje serwisBrand Republic.

Poziom obniżenia budżetów marketingowych był w III kwartalenajwyższy w 9-letniej historii raportu, a spadek zanotowano czwartykolejny kwartał z rzędu. Jedynie 12 procent badanych firmzrewidowało swoje całoroczne wydatki reklamowe w górę, podczas gdy35 procent zdecydowało się na ich zmniejszenie. Z kolei obecniebardziej optymistycznie niż przed trzema miesiącami na przyszłośćswojej branży patrzy tylko 8 procent firm.

Najbardziej dotkniętymi sektorami były budżety na reklamę wnajważniejszych mediach oraz takie kategorie jak public relations,sponsoring imprez oraz badania rynku. Tylko w przypadku reklamyinternetowej wydatki w III kwartale zostały minimalnie zwiększone,chociaż wzrost był tutaj najniższy w ciągu ostatnich siedmiulat.

źródło: Brand Republic

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas