Do tegorocznej edycji festiwalu Cannes Lions polskie firmy przesłały rekordową jak dotąd liczbę zgłoszeń - 243. Ogółem o nagrody będzie rywalizować 40,1 tys. prac z całego świata.
243 zgłoszenia - o 80 proc. więcej niż przed rokiem - przesłały 94 polskie firmy marketingowe (reklamodawcy, agencje reklamowe i PR, domy produkcyjne i mediowe). Najwięcej prac zgłoszono w Direct (39), Media (29), Promo & Activation (22), PR Lions (22) oraz Cyber (21).
Zobacz tabelę
W sumie do tegorocznego Cannes Lions zgłoszono 40 133 prace z całego świata, najwięcej w kategoriach Outdoor, Press i Media. W skali roku dwukrotnie wzrosła liczba zgłoszeń w kategorii Creative Effectiveness, o 30 proc. - w Lions Health, a o 18 proc. - w Branded Content & Entertainment.
Tegoroczny festiwal Cannes Lions odbędzie się od 21 do 27 czerwca. Zgłoszone prace będzie oceniać 366-osobowe jury, w którym pracować będzie dwóch menedżerów z Polski: Maciej Waligóra (z DDB & tribal) w kategorii Cyber i Sebastian Stępak (z MSL Warsaw) w kategorii PR Lions.
Zobacz tabelę