TVN 24, lider kanałów tematycznych, w marcu znacznie poprawił swój wynik. Który kanał muzyczny, dokumentalny, dla dzieci, sportowy, filmowy wybieraliśmy najczęściej?
Jak wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, liderująca zestawieniu stacja informacyjna TVN 24 zanotowała w marcu 2011 roku wzrost udziału w rynku względem marca 2010 roku o 37 proc. do poziomu 4,13 proc.
Drugie miejsce w rankingu top 30 stacji tematycznych zajął filmowy AXN z wynikiem 0,93 proc. Stacja ta zanotowała wzrost udziału o 45 proc. i awansowała z miejsca dziewiątego.
Trzecią lokatę utrzymała dziecięca stacja Mini Mini. Jej udział wyniósł 0,86 proc. po spadku o 2 proc. Na czwartym miejscu uplasował się kanał Cartoon Network (0,72 proc. udziału, spadek o 16 proc.). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwie telewizje dziecięce Disney Channel (miejsce piąte) oraz Disney XD (miejsce ósme).
Na szóstę lokatę z pozycji 19. awansował z kolei informacyjny Polsat News. Jego udział wzrósł aż o 108 proc. do 0,71 proc.
Liderem wśród stacji muzycznych była Viva Polska (pozycja dziewiąta), a wśród stacji dokumentalnych - Discovery (miejsce dziesiąte).
Wszystkie 30. topowych kanałów tematycznych miało w marcu 2011 roku 17,45 proc. udziału, zaś rok wcześniej – 16,09 proc.
Zobacz tabelę
W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, na pozycji lidera umocniła się telewizja TVN 24, której udział poszedł do góry z 1,77 proc. do 2,71 proc.
Na drugie miejsce z dziewiątego awansował AXN, którego udział poszedł do góry o 47 proc. do 1,12 proc. Na podium znalazła się też Viva Polska, której udział wzrósł o 8 proc. do 1,00 proc.
Zobacz tabelę
W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem oglądalności w marcu 2011 roku pozostała TVN 24 przed kanałam Comedy Central i Mini Mini.
Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była w marcu 2011 roku także TVN 24.