Telewizja2010-02-18
3

Rekordowy zysk TVN w 2009 r. - ponad 420 mln zł

Grupa medialna TVN miała 242,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2009 roku wobec 87,63 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. To wyniki znacznie przekraczające oczekiwania rynkowe.

Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 302,77 mln zł wobec 222,10 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody wyniosły 680,36 mln zł wobec 592,30 mln zł rok wcześniej.

Jest to wynik lepszy od oczekiwań rynkowych, których średnia wynosiła 54,3 mln zł zysku. Analitycy spodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokości 14,3-95,0 mln zł.

W 2009 roku spółka miała 420,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 363,68 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 2123,37 mln zł wobec 1897,31 mln zł.

W ujęciu jednostkowym, w 2009 roku spółka miała 418,66 mln zł zysku netto wobec 405,30 mln zł zysku rok wcześniej.

- W ubiegłym roku efektywnie realizowaliśmy strategię wzmacniania naszej pozycji jako największej zintegrowanej grupy medialnej w Polsce. Działając w trudnym otoczeniu rynkowym konsekwentnie zwiększaliśmy oraz dywersyfikowaliśmy nasze przychody, jednocześnie rozważnie inwestując w naszą ofertę programową oraz technologię, a także udoskonalając nasze formaty adresowane do grup docelowych. Ponadto konsekwentnie realizowaliśmy dyscyplinę w zakresie kosztów co wpłynęło na stabilną marżę i rentowność. Podejmowaliśmy także działania w celu integracji naszych aktywów przy jednoczesnym wzmocnieniu bilansu i zwiększaniu elastyczności finansowej. Konsekwencją naszych działań jest doskonałe pozycjonowanie Grypy TVN do wykorzystania oczekiwanej poprawy warunków ekonomicznych oraz na rynku reklamy – powiedział Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN.

- W 2010 roku zamierzamy w dalszym ciągu koncentrować się na monetyzacji naszych udziałów w oglądalności, zwiększając jednocześnie udział przychodów subskrypcyjnych. Naszym celem będzie także zwiększanie korzyści ze wspólnego wykorzystania aktywów programowych oraz sił sprzedażowych przez wszystkie nasze aktywa. Obserwujemy poprawę otoczenia rynkowego, a także rosnące korzyści wynikające z integracji aktywów grupy. Wierzymy, że wzrost organiczny przy kontynuacji dyscypliny kosztowej i dzięki ekonomi skali zapewni także wzrost rentowności i trwały wzrost wartości dla naszych akcjonariuszy – dodał Tellenbach.

Rafał Wyszomierski, członek zarządu pełniący obowiązki CFO dodał: „W ubiegłym roku osiągnęliśmy bardzo zadowalające wyniki finansowe, biorąc pod uwagę sile pogorszenie globalnej sytuacji ekonomicznej. Nasza Grupa wykazała się stosunkowo wysoką odpornością na wahania rynku reklamy dzięki zdywersyfikowanym aktywom. Równie istotny jest fakt, że dzięki realizacji programu oszczędnościowego byliśmy w stanie znacznie zmniejszyć negatywny wpływ spadku przychodów z reklamy na rentowność Grupy. Zamknęliśmy rok z mocnym bilansem, o czym świadczy wysoki poziom płynnych środków finansowych oraz niski poziom dźwigni finansowej”.
 

Autor:masz-isb-kk

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas