Biznes2023-04-24
11

Fiasko rozmów z PZPN. Alior Bank przestał sponsorować reprezentację Polski

Alior Bank nie jest już partnerem reprezentacji Polski w piłce nożnej. Trwająca od 2014 r. współpraca Polskiego Związku Piłki Nożnej z należącym m.in. do Grupy PZU bankiem nie została przedłużona - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Polski Związek Piłki Nożnej w zeszłym roku negocjował kontrakty sponsorskie z nowymi firmami, a także przedłużenie dotychczasowych umów sponsorskich. Z końcem zeszłego roku polską drużyną przestały wspierać marki Ustronianka, T-Mobile Polska oraz Oshee.

Jak się okazuje, współpraca została też zakończona z Alior Bankiem, który w 2014 br. został sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski, piłkarskiej reprezentacji Polski do lat 21 oraz olimpijskiej reprezentacji Polski w piłce nożnej. Współpraca banku z PZPN została potem przedłużona w 2017 r.

Jeszcze w I kwartale br. logo banku widniało wśród oficjalnych partnerów wymienionych na stronie internetowej PZPN. Jakub Kwiatkowski, rzecznik prasowy Związku, w lutym br. informował nas, że rozmowy z Alior Bankiem ws. przedłużenia współpracy trwają. Bank milczał w tej sprawie.

Obecnie logotypu Alior Banku nie ma już na stronie PZPN. - Umowa sponsorska pomiędzy PZPN a Alior Bankiem wygasła z końcem 2022 roku i nie została przedłużona – mówi Wirtualnemedia.pl Jakub Kwiatkowski.

Z naszych informacji wynika, że agencja Publicon Sport, pracująca od sierpnia ub.r. dla PZPN, chce bowiem znaleźć innego dużego sponsora, który wesprze finansowo reprezentację Polski. 

Umowy sponsorskie PZPN przedłużył z siecią Biedronką oraz z PKN Orlen, który zastąpił markę Lotos po fuzji z tą firmą. Sponsorami/partnerami reprezentacji pozostały też firmy STS, Fakro czy sieć Leroy Merlin.

InPost, Tarczyński, Inszury.pl i Tyskie nowymi sponsorami/partnerami PZPN

W maju ub.r. nowym sponsorem strategicznym reprezentacji Polski piłkarzy i piłkarek została firma logistyczną InPost. Umowę podpisano na minimum dwa lata, przy czym PZPN podkreślał, że to jego rekordowy kontrakt sponsorski z firmą prywatną, ale jej wysokości nie podał.

W zeszłym roku nowym sponsorem polskiej drużyny został też producent przekąsek Tarczyński, a oficjalnym partnerem – Inszury.pl. Po 10 latach do współpracy sponsorskiej z PZPN powróciła też marka piwa Tyskie, należąca do Kompanii Piwowarskiej. 

Alior Bank działa od 2008 r. Obecnie największym jego udziałowcem jest Grupa PZU, posiadająca ok 32. proc. akcji. 

Autor:pp

Więcej informacji:PZPN, Alior Bank

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas