PR2015-03-09
3

Reputacja CEO ważna dla pracowników i wizerunku firmy (raport)

Aktywność, wiarygodność i zdolność do wzbogacania firmy o nowe wartości to istotne cechy, które powinien wykazywać szef, aby budować rynkową reputację kierowanej przez siebie marki - uważają przedstawiciele kadry kierowniczej w badaniu agencji Weber Shandwick.

Z opublikowanego przez Weber Shandwick raportu wynika, że ponad 80 proc. menedżerów uznaje zaangażowanie CEO oraz jego aktywność wewnątrz i na zewnątrz firmy za istotny element budowania reputacji przedsiębiorstwa.

Respondenci badania uważają, że opinia na temat szefa ma wpływ zarówno na reputację firmy, jak i jej wartość biznesową. Pierwszy z tych elementów podkreśla 45 proc. badanych. Niewiele mniej (44 proc.) łączy wartość przedsiębiorstwa z reputacją jego szefa.

Raport Weber Shandwick wskazuje także, że dobra marka, jaką cieszy się CEO danej firmy dla 77 proc. respondentów ma duży wpływ na rekrutację nowych pracowników, natomiast dla 70 proc. - na stabilność zatrudnienia.

Z opublikowanych danych wynika, że istnieje ścisły związek pomiędzy reputacją CEO firmy a jego zewnętrznym zaangażowaniem. 82 proc. badanych podkreśliło znaczenie występowania szefa na konferencjach, dla 71 proc. istotne znaczenie ma obecność CEO w mediach, z kolei 68 proc. docenia zaangażowanie lidera na firmowej stronie www, a 67 proc. publiczne dzielenie się przez niego wiedzą na temat nowych trendów.

Respondenci badania podkreślają, że obecnie reputacji szefa firmy nie buduje się wyłącznie na jego posągowym wizerunku i nieomylności. 34 proc. badanych uważa swoich prezesów za osoby skromne. Z punktu widzenia opinii o CEO istotnym elementem jest także jego zdolność przyznania się do błędu, choć szczerość takich wyznań i przeprosin jest oceniana różnie. 74 proc. badanych jest zdania, że przeprosiny ze strony ich szefów w większości są szczere i prawdziwe, przynajmniej od czasu do czasu. Z drugiej strony 26 proc. respondentów uważa, że podobne wyznania ze strony CEO zwykle są jedynie taktyczną zagrywką, a nie szczerym przyznaniem się do popełnionych błędów.

Wśród najważniejszych cech szefa, które mają największy wpływ na jego reputację pytani przez Weber Shandwick wymienili dobrą komunikację wewnętrzną (35 proc.), zewnętrzną (34 proc.), swobodę w wypowiadaniu się dla mediów (34 proc.) oraz otwartość i przystępność (29 proc.).

Odpowiedzi ankietowanych w badaniu wskazują, ze wysoka reputacja szefa ma duży wpływ na zaufanie, jakim darzą go pracownicy. Aż 88 proc. respondentów przyznało, że w wypadku CEO o wysokiej reputacji wierzy w trafność podejmowanych przez niego decyzji. Szef nie cieszący się dobrą opinią tylko dla 18 proc. ankietowanych jest zdolny do podejmowania właściwych decyzji dotyczących firmy.

Badanie Weber Shandwick zostało przeprowadzone metodą internetową na grupie ponad 1700 menedżerów z 19 krajów w USA, Ameryce Południowej, Europie i Azji. Reprezentowali oni firmy o rocznych przychodach przekraczających 500 mln dol.

Autor:ps

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas