Telewizja2023-10-02
22

Kto ogląda „Reset” Michała Rachonia w TVP? Głównie mężczyźni i osoby starsze

Drugi sezon programu dokumentalnego „Reset” chętniej oglądają mężczyźni niż kobiety. W widowni dominują mieszkańcy wsi, osoby z wykształceniem podstawowym i średnim oraz emeryci. Widownia cechuje się wysokimi dochodami - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.

Cykl „Reset 2” w TVP Info i TVP1 oglądać można we wtorki o godz. 21.10, począwszy od 22 sierpnia br.

Audycję na obu antenach śledzi sumarycznie 1,42 mln widzów (dane do 26 września). Przekłada się to na 13,03 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,57 proc. w grupie 16-49 oraz 8,16 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement , do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

W TVP Info „Reset” śledzi średnio 800 tys. widzów (odpowiednio 7,25 proc., 3,22 proc. i 4,13 proc. udziału). Z kolei w TVP1 jest to 617 tys. osób (5,77 proc., 3,35 proc. i 4,02 proc.).

Przynajmniej przez 1 minutę każdy odcinek audycji w newsowej stacji oglądało 1,45 mln osób w grupie 4+. Nieco wyższy zasięg (1,54 mln) „Reset” ma w Jedynce.

Dla porównania, cały pierwszy sezon „Resetu” (emitowany w poniedziałki o godz. 21.30, w okresie od 12 czerwca do 24 lipca br.) w TVP1 i TVP Info oglądało 1,54 mln widzów. Przełożyło się to na 15,10 proc. udziału 4+, 6,36 proc. w 16-49 oraz 8,41 proc. w 16-59.

W analizowanym okresie w TVP Info najwięcej widzów zgromadziła emisja z 29 sierpnia, którą śledziło 894 tys. oglądających. Z kolei w TVP1 topowy odcinek został pokazany 12 września - 683 tys. widzów.

766 tys. widzów debat nadawanych po „Resecie”

TVP Info tuż po emisji każdego odcinka „Resetu” (o 22.20) nadaje debaty poświęcone programowi. Pierwsze sześć emisji debat śledziło 766 tys. widzów (odpowiednio 9,17 proc., 3,95 proc. i 4,66 proc.).

Jaki jest profil widza cyklu „Reset”?

Drugi sezon „Resetu” w TVP Info ogląda średnio 56,39 proc. mężczyzn i 43,61 proc. kobiet. W przypadku emisji w TVP1 jest to odpowiednio 51,91 proc. i 48,09 proc.

W strukturze wiekowej w obu stacjach zdecydowanie największy udział notowany jest wśród widzów w wieku 65 i więcej lat (54,73 proc. w TVP Info i 44,88 proc. w TVP1).

Program ma zauważalną przewagę wśród mieszkańców wsi, którzy stanowią 44,22 proc. udziału wszystkich widzów w TVP Info i 46,77 proc. w Jedynce (mieszkańcy miast stanowią odpowiednio 55,78 proc. i 53,23 proc.).

Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że aż 43,07 proc. widowni cyklu w stacji newsowej to osoby z dochodami powyżej 5 tys. zł netto. Z kolei w przypadku głównej anteny odsetek takich widzów wyniósł 41,06 proc.

„Reset” na obu antenach najchętniej chętniej oglądają osoby z wykształceniem podstawowym, których udział wynosi 40,81 proc. w TVP Info i 42,42 proc. w TVP1. Odsetek widzów z wykształceniem średnim to odpowiednio 39,99 proc. i 38,44 proc. widowni, a wyższym - 18,08 proc. i 18,39 proc.

Ze względu na wykonywany zawód program zdecydowanie najchętniej oglądany jest przez emerytów, którzy stanowią 62,06 proc. widowni w przypadku emisji w TVP Info i 56,86 proc. w Jedynce.

„Reset” to cykl dokumentalny Michała Rachonia i Sławomira Cenckiewicza „Reset” dotyczący historii stosunków pomiędzy Unią Europejską i Władimirem Putinem. Znajduje się w nim także wątek relacji rządów PO-PSL (w latach 2007-2015) z Rosją.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 8,67 proc., a TVP Info - 5,14 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(22)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas