Biznes2019-10-02
2

Revolut ze wzrostem przychodów o 354 procent i stratą 32,8 mln funtów. Z aplikacji korzysta 7 mln użytkowników

W 2018 roku brytyjski startup Revolut oferujący aplikację do zarządzania finansami osiągnął wzrost przychodów o 354 procent rok do roku. Jednocześnie spółka wykazała stratę na poziomie 32,8 mln funtów, która była wyższa niż rok wcześniej. Obecnie z Revoluta korzysta ponad 7 mln użytkowników, a w 2019 roku planowane przychody spółki mają wzrosnąć trzykrotnie.

Revolut powstał w lipcu 2015 r. i wprowadził na rynek aplikację służącą do nowoczesnego zarządzania finansami, dokonywania przelewów i zakupów, także za pomocą karty płatniczej. Użytkownicy mogą założyć oparte na aplikacji konto Revolut, bezprowizyjnie płacić nim za granicą, wymieniać i przechowywać środki na koncie lub wysyłać przelewy krajowe i międzynarodowe bez marży i dodatkowych opłat, po kursie międzybankowym.

Teraz Revolut podał swoje wyniki za 2018 r. W tym okresie przychody spółki osiągnęły kwotę 58,2 mln funtów, co oznacza wzrost rok do roku o 354 proc. (12,8 mln w 2017 r.).

W raportowanym okresie Revolut wykazał stratę w wysokości 32,8 mln funtów, która w skali roku wykazała tendencję wzrostową, bowiem w 2017 r. osiągnęła poziom 14,8 mln funtów.

Jak wyjaśnia Revolut podstawowymi bezpośrednimi kosztami biznesu są koszty kartowych systemów płatniczych, koszty akceptacji, rozliczania i procesowania płatności oraz koszty pozyskania nowych użytkowników. Według spółki koszt sprzedaży wzrósł o 247 proc., co wpłynęło na poprawę marży brutto, ponieważ przychody rosły szybciej niż koszt sprzedaży. Podana strata netto wzrosła, jednak efektywność kosztowa poprawiła się dzięki wzrostowi bazy klientów i wolumenów transakcji.

Spółka przewiduje w 2019 r. trzykrotny wzrost przychodów.  Ma temu sprzyjać coraz większa baza klientów, premiery kolejnych usług i produktów, optymalizacja dotychczasowej oferty i ekspansja na nowe rynki.

Marża brutto w II półroczu 2019 r. prognozowana jest na poziomie 40 – 50 proc., wyżej niż niecałe 10 proc. w analogicznym okresie 2018 r. Spółka zaznacza, że wraz ze wzrostem skali biznesu stale poprawia marżę brutto na sprzedaży, co stanowi bazę do przyszłego dalszego wzrostu rentowności.

Całkowita liczba użytkowników Revolut w Europie przekroczyła 7 mln osób. Zarówno w sierpniu, jak i we wrześniu 2019 r. do Revolut dołączało miesięcznie ponad 800 tys. użytkowników. Spółka notuje obecnie 3,7 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU) i średnio 1,1 mln aktywnych użytkowników dziennie (DAU). Wartość wolumenu transakcji dokonanych przez Revolut od momentu powstania firmy w 2015 r. to ponad 85 mld dol.

Niedawno Revolut poinformował, że rozszerza swoją współpracę z koncernem Visa i w związku z tym pojawi się na 24 nowych rynkach poza Europą. Wśród nich są między innymi Australia, Rosja i Stany Zjednoczone.

Autor:ps

Więcej informacji:Revolut, wyniki, aplikacja, finanse, bank

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas