Radio2016-06-14
23

RMF FM dalej w górę, Jedynka z najniższym wynikiem w historii, TOK FM wyprzedziło Radio Maryja

Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najbardziej straciła Jedynka, która miała najniższy udział w historii - wynika z najnowszej fali danych radiowych.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,7 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,9 proc., po wzroście o 0,3 pkt. proc. Tym samym przewaga RMF FM nad radiem ZET zwiększyła się z 10,7 pkt. proc. do 11,1 pkt. proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,4 proc., po spadku o 1,4 pkt. proc. - największym w zestawieniu. Jednocześnie jest to również najniższy wynik tej stacji w historii prowadzenia badań słuchalności radia. Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,1 pkt. proc.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4 proc. (w dół o 0,3 pkt. proc.).

Szóste miejsce zajęła rozgłośnia TOK FM, która po raz drugi w historii pod względem udziału wyprzedziła Radio Maryja. Jej średni wynik w fali marzec-maj br. wyniósł 1,9 proc., po wzroście o 0,6 pkt. proc. - drugim największym w zestawieniu. Na siódmą pozycję spadło Radio Maryja, po spadku udziału o 0,2 pkt. proc. do 1,5 proc.

Zobacz tabelę


Dane o rynku radiowym w ostatnim roku:

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas