Radio2012-08-10
24

RMF FM: płyta Kukiza za mało przebojowa. Antyradio: nie dostaliśmy jej. PR: gramy ją od kwietnia

RMF FM uzasadnia, że odmówiło patronatu medialnego nowej płycie Pawła Kukiza, bo „nie jest wystarczająco przebojowa”. Polskie Radio podkreśla, że pierwszą piosenkę z albumu puszczało już w kwietniu. Natomiast Antyradio deklaruje, że płyty i propozycji patronatu w ogóle nie dostało.

Jak już wczoraj informowaliśmy patronatu nad nową płytą Pawła Kukiza „Siła i honor” nie objęła żadna ogólnopolska stacja radiowa. Wśród rozgłośni, które odmówiły patronatu, muzyk wymienił RMF FM, Radio ZET, Eskę Rock, Radio Wawa i Antyradio, ostro oceniając, że widocznie „playlisty w nich tworzą Blumsztajn z Michnikiem” (przeczytaj o tym więcej).

>>> „Siła i honor” - solowa płyta Pawła Kukiza we wrześniu

Przedstawiciele RMF FM przyznają, że otrzymali propozycję objęcia patronatu nad albumem Kukiza, ale z niej nie skorzystali. - W ocenie naszej redakcji muzycznej płyta nie jest wystarczająco przebojowa dla naszych słuchaczy. A na antenie gramy nie piosenki Kukiza, tylko te utwory, które podobają się naszym słuchaczom - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Brzozowski, dyrektor public relations Grupy Bauer Media, do której należy RMF FM. - Propozycje patronatów dostajemy praktycznie od wszystkich, którzy wydają płyty w Polsce, dlatego dajemy dużo odpowiedzi odmownych, jako że antena nie jest z gumy, a płyta, którą obejmujemy patronatem, musi zawierać utworzy dopasowane do profilu stacji, czyli po prostu przeboje, które znajdą uznanie słuchaczy - opisuje Brzozowski.

Z kolei Polskie Radio informuje, że propozycję patronatu nad płytą dostała Trójka. - Redakcyjne kolegium muzyczne stacji oceniło jednak, że materiał ten nie pasuje do jej profilu - mówi nam Radosław Kazimierski, rzecznik nadawcy. Zaznacza przy tym, że Polskie Radio każdego miesiąca otrzymuje dziesiątki próśb dotyczących objęcia patronatem korporacyjnym bądź antenowym różnorodnych wydarzeń i wydawnictw. - Wybierane są tylko te, które wpisują się strategie firmy, działalność misyjną i profil poszczególnych anten - wyjaśnia rzecznik.

Jednocześnie Kazimierski podkreśla, że Jedynka jako pierwsza rozgłośnia zaczęła grać piosenkę „Czary Mary”, która została singlem promującym nową płytę Pawła Kukiza. Utwór już 2 kwietnia był piosenką dnia w Jedynce. - I nadal jest w niej grany - dodaje Kazimierski.

Natomiast Tomasz Kasprzyk, dyrektor programowy i szef muzyczny Antyradia, nie przypomina sobie, żeby ta rozgłośnia dostała propozycję patronatu nad płytą Kukiza. - Więc przede wszystkim chciałbym jej posłuchać. Wtedy zdecydujemy, co dalej - deklaruje. Kasprzyk mówi, że jego stacja dostaje dużo propozycji patronowania. - I jeśli są dobre, to dużo bierzemy. Jeśli zaś jest dużo wątpliwych, wówczas dużo odrzucamy. Nie ma tu reguły - opisuje.

Przedstawiciele RMF FM, Polskiego Radia i Antyradia podkreślają, że w takich sytuacjach biorą pod uwagę jedynie względy muzyczne, a nie wizerunek określonych artystów. Przypomnijmy, że Paweł Kukiz nie ukrywa swoich prawicowych poglądów, a opisując brak patronatu radiowego dla swojej płyty, też wskazał czynniki pozamuzyczne. Ocenił, że stacje, które mu odmówiły, boją się, co znaczy, że „ten wszechogarniający blichtr, bolszewicką mentalność i poprawność polityczną szlag trafi”.

Przedstawiciele Eski Rock i Radia Wawa (należących do Grupy Radiowej Time, którą kontrolują ZPR) nie chcieli komentować tej sprawy. Natomiast szefowie muzyczni Radia ZET nie odpowiedzieli na nasze pytania.

Autor:Tomasz Wojtas

Więcej informacji:Paweł Kukiz

KOMENTARZE(24)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas