Prasa 2022-11-24
3

Robert Górski i Mariusz Cieślik w podcaście satyrycznym „Rzeczpospolitej”

W czwartek 24 listopada „Rzeczpospolita” (Gremi Media) startuje z podcastem satyrycznym „Górski & Cieślik. Polska od ucha do ucha”. Audycja będzie subiektywnym, autorskim przeglądem wydarzeń mijającego tygodnia, z humorem i dozą sarkazmu. Odcinki będą pojawiać się także w formie felietonów w dodatku „Plus Minus”.

„Górski & Cieślik. Polska od ucha do ucha” to nowy podcast „Rzeczpospolitej”, którego już dziś, a także w każdy kolejny czwartek o godz. 20 można będzie słuchać na stronie Podcasty.rp.pl oraz we wszystkich serwisach streamingowych, tj. Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Acast, na kanale „Rzeczpospolita Audycje” a także na kanale dziennika na YouTubie.

Prowadzącymi są Robert Górski, pomysłodawca serii komediowej „Ucho Prezesa”, oraz Mariusz Cieślik, stały publicysta „Rzeczpospolitej”, scenarzysta, pisarz. Audycja to satyryczne spojrzenie prowadzących na rzeczywistość, a także subiektywny przegląd wydarzeń w Polsce.

„Jako duet satyryczny mieliśmy kilkunastomiesięczną przerwę. Najpierw pandemia, a potem wojna i mieliśmy przez jakiś czas wrażenie, że nie ma z czego żartować. Ale po jakimś czasie doszliśmy do wniosku, że tylko śmiech może nas uratować. Satyra towarzyszyła Polakom zawsze w najgorszej opresji. By zacytować Stanisława Bareję: gdy zabrakło amunicji, ludność walczyła satyrą. I piosenką, ale, proszę wybaczyć, śpiewać nie będziemy. Nawet w podcaście. Chociaż są opinie, że mamy lepsze głosy niż Zenek Martyniuk” – mówią Robert Górski i Mariusz Cieślik.

Oprócz wersji dźwiękowej odcinki podcastów ukażą się co tydzień w formie całokolumnowego felietonu w weekendowych wydaniach „Rzeczpospolita Plus Minus”.

W grudniu 2019 roku „Rzeczpospolita” uruchomiła studio podcastów oraz serwis Podcasty.rp.pl, gdzie dostępne są trzy kanały m.in. z rozmowami z politykami, ludźmi biznesu, sportu, tj.„Rzeczpospolita Rozmowy”, „Rzeczpospolita Audycje”, „Rzecz W Tym”.

Jak wynika z danych PBC, w trzecim kwartale br. średnia sprzedaż wydania „Rzeczpospolitej” wyniosła 34 093 egz. (w tym 14 158 e-wydań). Dziennik był najbardziej opiniotwórczym polskim medium w październiku, jak pokazuje ranking Instytutu Monitorowania Mediów.

Portal Rp.pl w październiku odwiedziło 3,77 mln użytkowników (12,65 proc. zasięgu), spędzając tam średnio 6 minut i 4 sekundy (badanie Mediapanelu).

Autor: jsx

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas