Japoński oddział agencji McCann Erickson po raz pierwszy powierzył sztucznej inteligencji stworzenie reklamy. Teraz widzowie mają zdecydować, czy spot wykreowany przez robota jest lepszy od dzieła człowieka.
Robot o nazwie AI-CD β od początku kwietnia br. wspiera dział kreatywny agencji McCann Erickson Japan. W pamięci maszyny wykorzystującej technologię sztucznej inteligencji zapisano m.in. wszystkie reklamy, jakie zostały nagrodzone w Japonii w ciągu ostatnich 10 lat.
Pierwsze zlecenie zrealizowane przez AI-CD β pochodziło od marki Mondelez i było związane z promocją cukierków Clorets Mint Tabs.
Klient zażyczył sobie, by w kampanii powstały dwa spoty reklamowe. Jeden z nich został stworzony przez robota, drugi zaś to efekt tradycyjnej kreacji zespołu McCann Erickson.
Oba spoty są pokazywane widzom. Mają oni zdecydować który z nich jest lepszy nie wiedząc czy został stworzony przez robota, czy człowieka. Jedna z reklam przedstawia kobietę kreślącą litery, druga zaś latającego psa. Na razie nie wiadomo który ze spotów okaże się zwycięzcą głosowania.
Robot w agencji reklamowej to ostatnio nie jedyny przykład zatrudnienia sztucznej inteligencji do pracy wykonywanej tradycyjnie przez ludzi. W maju br. kancelaria prawna BakerHostetler jako pierwsza na świecie zatrudniła robota - prawnika opartego na sztucznej inteligencji.