Telewizja2016-11-22
15

„Rolnik szuka żony 3” hitem TVP1. Jedynka znokautowała konkurencję

Trzeci sezon reality-show „Rolnik szuka żony” oglądało średnio 4,64 mln osób. W porównaniu do drugiej edycji, emitowanej w analogicznym okresie ub.r., produkcja zyskała 420 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji formatu była zdecydowanym liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 11,76 mln zł.

„Rolnik szuka żony 3” na antenie TVP1 pokazywany był w niedziele o godz. 21.25, w okresie od 4 września do 20 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że reality-show oglądało średnio 4,64 mln osób. Przełożyło się to na 29,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 25,28 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 26,69 proc. w grupie 16-59.

Największą widownią cieszył się odcinek produkcji z 23 października br. - zgromadził on przed telewizorami 5,13 mln oglądających. Z kolei finał programu śledziło średnio 4,96 mln osób (był to trzeci najchętniej oglądany odcinek serii).

Zobacz tabelę

Dla porównania, drugą edycję reality-show, emitowaną w analogicznym okresie ub.r., oglądało średnio 4,22 mln osób, co przełożyło się na 25,94 proc. udziału w 4+ i 21,64 proc. w 16-49. Oznacza to, że program zyskał 420 tys. widzów. Zdecydowanie zwiększyły się również jego udziały w rynku.

Z kolei pierwszą serię programu, pokazywaną jesienią 2014 roku śledziło średnio 3,62 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 23,68 proc. i 19,95 proc. udziału. W tym ujęciu wzrost wyniósł aż 1,02 mln widzów.

Zobacz tabelę

TVP1 w czasie nadawania reality-show zajęła pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym, mając dużą przewagę nad konkurencją. Wiceliderem w tym czasie wśród tzw. „wielkiej czwórki” był Polsat, nadający wówczas „Kabaret na żywo” i inne formaty kabaretowe oraz „CSI: Cyber”, co dało mu 11,36 proc. udziału. Trzeci był TVN (gł. serial „Na noże”; 8,75 proc.), a czwarta - Dwójka (filmy fabularne i kabarety; 4,33 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Zobacz tabelę

Wpływy z reklam pokazanych wokół premierowych odcinków trzeciej serii reality-show wyniosły 11,76 mln zł. Dla porównania, druga edycja zarobiła z reklam 10,81 mln zł, a pierwsza - 10,79 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Czwarty sezon „Rolnik szuka żony” widzowie TVP1 obejrzą jesienią 2017 roku. Obecnie trwają castingi do hitowego reality-show - tak jak do tej pory, kandydatów na partnera życiowego będą szukać zarówno mężczyźni jak i kobiety. Aby zgłosić się do programu należy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej rolnikszukazony.tvp.pl.

„Rolnik szuka żony” to reality-show, w którym pięciu mężczyzn (zdarzają się kobiety) prowadzących gospodarstwa rolne szuka miłości swojego życia. Widzowie mogą zobaczyć, jak spotykają się oni z kolejnymi kandydatkami i wybierają te, z którymi chcą spędzić życie. Program prowadzi Marta Manowska, a za jego produkcję wykonawczą odpowiada FremantleMedia Polska. Reality-show powstaje na licencji brytyjskiego formatu „Farmer Wants a Wife”.

Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 10,46 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas