W I kwartale br. sieć UPC Polska zanotowała wzrost liczby użytkowników telewizji cyfrowej, telefonii stacjonarnej oraz abonentów usług internetowych. Łączna liczba klientów operatora wzrosła w ciągu roku o 12 tys. - wynika z raportu opublikowanego przez Liberty Global, właściciela operatora.
Sieć UPC Polska na koniec marca br. obsługiwała 1 437 200 klientów, co oznacza wzrost o 12 000 abonentów względem okresu rok wcześniej, czyli o 0,84 proc.
Na dzień 31 marca br. UPC Polska miała 1 202 100 użytkowników usług telewizyjnych. To więcej o 13 800 niż rok wcześniej (wzrost o 1,16 proc.). Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec I kwartału br. sieć obsługiwała już 970 tys. klientów telewizji cyfrowej (wzrost o 5,24 proc.). Z kolei liczba użytkowników telewizji analogowej spadła o 14,86 proc. do 232,1 tys.
Liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC na koniec I kwartału br. wyniosła już 1 mln 65 tys., co oznacza wzrost w ciągu roku o 6,06 proc. Operator podaje, że odsetek klientów posiadających dostęp do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej przekroczył już poziom 87 proc. O 8,05 proc. w stosunku do ubiegłego roku poszła do góry liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC - na koniec marca br. sieć miała już 605 tys. takich abonentów.
Łącznie klienci UPC Polska na dzień 31 marca br. korzystali z 2 871 900 usług (rok wcześniej wskaźnik RGU wynosił 2 752 200).
Zobacz tabelęLiberty Global International, właściciel UPC Polska, podniósł miesięczne opłaty części abonentom polskiego operatora. W ten sposób amerykański koncern chce zwiększyć przychody.
W połowie kwietnia br. UPC przejęło operatora Net-Sat Media z Gdańska, a we wrześniu ub.r. sieć kablowa rozpoczęła świadczenie usług w Nowym Sączu.